miercuri, 30 august 2017

Educația în și pentru natură în acțiune!

foto Kindertrips

Pentru părinții Kindertrips călătoriile au întotdeauna și o dimensiune educațională pentru micuța lor. Din acest punct de vedere, la Șirnea spun că s-au îndeletnicit cu următoarele:
„• am cules împreună plante medicinale; i-am explicat cum arată sunătoarea și coada șoricelului.
• am observat vacile și vițeii lor; i-am explicat cum anume se hrănesc și de unde provine laptele.
• am vizitat Dino Park din Râșnov și am discutat despre dinozauri, meteoriți, vulcani, lavă. Noria a rămas fascinată de vulcanul (din plastic chinezesc, ha, ha) și câteva zile la rând ne-a spus încontinuu: ”vucanu scotea fot și fum”. I-am arătat apoi pe you tube filmări cu vulcani reali care scoteau foc și fum :)). Din cauza faptului că a văzut mai demult niște desene cu un fel de dinozauri zburători care scuipau flăcări pe nas, a făcut o confuzie între vulcani și dinozauri, iar la un moment dat era convinsă că ”vulcanii sunt un fel de animale”. I-am explicat, în măsura posibilităților, cum stă treaba.
• am discutat despre ceață, stele, ploaie de stele și Calea Lactee. I le-am și arătat! Cu Calea Lactee a fost cât de cât ușor, a făcut legătura cu o carte de povești, numită ”Arată-mi stelele, Lotte”, în care o doamnă numită Casiopeea pictează pe cer cu vopsea dintr-un ceaun ”calea laptelui”.
• am discutat despre munți și animale de munte; am văzut chiar 2 pui de vulpe și o căprioară!
• i-am arătat mușuroaie de cârtițe și mușuroaie de furnici; am povestit câte ceva despre aceste vietăți.” (întreg articolul aici)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu