vineri, 4 iunie 2021

Bullyingul, o mare problemă

 

Am vrut să scriu mai devreme, de când am auzit știrea cu elevul din București care s-a aruncat de la fereastra școlii, dar abia acum am găsit momentul. Am avut și azi un curs despre starea de bine în școală și le-am spus profesorilor cu care m-am întâlnit că mai mult de jumătate dintre elevii de la gimnaziu și liceu sunt supuși bullyingului, adică sunt amenințați, loviți, jigniți, denigrați, șicanați, hărțuiți sau li se iau obiectele personale. Sau sunt sub teroarea unor vorbe și zvonuri false și răutăcioase despre ei. Sau sunt excluși din grupul de colegi. Și asta se întâmplă în toate școlile și este un fenomen în creștere. 

Le-am spus că aceasta este cauza principală a anxietății elevilor și a problemelor de sănătate mintală pe care le au și că, dacă vrem să îi avem într-o stare de bine, trebuie să ne aplecăm, ca școală, dar și ca inspectorat sau minster, asupra acestui aspect cu seriozitate, să culegem date, să vedem care este nivelul bullyingului, să identificăm cazurile și situațiile și locurile în care apare și să luăm niște măsuri, să facem ceva, să colaborăm cu specialiști care să ne ajute. 

Cam (și) asta înseamnă stare de bine în școală, nu doar să râdem și să fim fericiți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu