marți, 14 septembrie 2021

Prima zi de școală

 


Am fost invitată ieri de către noua conducere a Școlii 4„Elena Donici Cantacuzino” din Pucioasa (Alina Gealepu și Alexandra Vladovici) să spun câteva cuvinte la ceremonia de deschidere și am acceptat cu plăcere ca, după 16 ani, să fiu din nou în această școală. Am zis așa, sper că îmi amintesc bine:
 
„Bună ziua tuturor, wow, e un moment special pentru mine, părintii vostri poate știu (si văd multi fosti elevi în curte, vă salut pe toti), dar voi, copiii nu cred că știți, am fost si eu profesoară la această scoală, am predat limba engleză, cam 20 de ani și am fost și directoare a acestei scoli, 8 ani, eu sunt cea care a creat uniforma aceasta frumoasă cu care sunteți îmbrăcați azi (în 1991, prima uniformă altfel din România, preluată de multe școli din țară), am dat chiar numele școlii, Elena Donici Cantacuzino, în semn de respect pentru prințesa care ne-a învățat pe multi limba engleză si care a locuit lângă scoală. Am înființat aici primul consiliu al elevilor din România, după un model britanic, care a fost apoi extins în tot sistemul. 
 
Am plecat de la această scoală și din acest oraș, într-un fel, în 2005, să lucrez la un alt nivel, dar tot în educatie, în țară si în străinătate si am lăsat aici cea mai inovatoare scoală din România, recunoscută oficial de minister, de universități, de experti, de școli din țară, de inspectorate, de Banca Mondială, o școală cu cele mai bune rezultate la examene pe judet, o școală care lua mai toate premiile la toate olimpiadele, dar și la tot ce însemnau concursuri de muzică, teatru, dans, recitare, o școală în care copiii aveau o voce, în care profesorii lucrau cu bucurie si într -o atmosferă relaxată, o școală cu tineri englezi veniți din UK să predea engleza, o școală de la care s-au inspirat mii de profesori din țară care veneau aici la noi in Pucioasa, în orășelul nostru, si nu în București, să învețe cum se face educatie de calitate, cum să iși schimbe școala și ei. 
 
Așa că, vă dați seama că sunt emotionată să mă aflu după 16 ani, pentru prima oară în această scoală si îi multumesc Alinei Gealepu pentru asta si o felicit pentru noua poziție în conducerea școlii, am încredere că vei face treabă bună și vei fi alături de profesori.
 
Apoi, sunt si mai emotionată pentru că astăzi sunt si bunicuța unei eleve de clasa pregătitoare, nu mi-am imaginat niciodată că se va întâmpla acest lucru, că o să o văd îmbrăcată în uniforma creată de mine acum fix 30 de ani, dar pandemia ne-a schimbat vietile, noi ne-am retras din Bucuresti în Pucioasa în această perioadă și ne e bine aici.
 
Nu vreau să vă rețin atenția prea mult timp, stiu ca nu vă plac discursurile si e bine așa, voi așteptați să vorbiti cu colegii si cu profesorii vostri, nu vreau decât să vă îndemn să aveți grijă de voi, să respectați regulile impuse de pandemie, să ii ascultați pe profesori, nu au o viată ușoară în aceste vremuri si să învațati, cât puteti, asta e pe locul 2, pe primul loc este sănătatea voastră fizică dar si mintală.
 
Profesorilor le spun ceea ce spun în presă, în interviuri, la conferințe sau pe canalele de social media, că au si ei ca prioritate sănătatea lor personală si starea lor de bine, dar si a elevilor lor. Aș vrea să creeze relatii bune cu elevii lor, să îi cunoască, să îi valorize, pe FIECARE, cum spun eu, pentru că fiecare copil este valoros, iar rolul scolii este să descopere acest lucru indiferent de familia sau mediul din care provine, să vadă, cum spun cei de la Super Teach, „măreția din fiecare copil”. 
 
Părinților le doresc să fie aproape de scoală, să înțeleagă că trăim vremuri foarte provocatoare, să respecte si ei regulile pentru a putea iesi din acest an, care va fi la fel de dificil ca si cel care a trecut.
Eu cred ca scolile, cu profesorii, cu directorii, cu părintii, cu primarul au fost lăsați destul de singuri în anul școlar care a trecut, cred că sprijinul oferit de autorități a fost unul minim si cred că se vor descurca doar acele comunități in care oamenii colaborează si se înțeleg, țin unii la alții, cum, iată că este si Pucioasa. 
 
În încheiere, le doresc elevilor, profesorilor și părinților acestei școli (singura, de altfel, din țară care poartă acest nume) să ajungă să se regăsească, prin ceea ce spun și fac, în valorile insuflate cândva de prințesa Elena Donici Cantacuzino tinerilor: responsabilitatea lucrului bine facut, cinste, tenacitate, verticalitate morală, modestie, bun simț și bună creștere, dragoste și respect față de semeni. Vă mulțumesc!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu