duminică, 3 octombrie 2021

Ziua Educației 2021 - profesorii sunt inima ei

 

5 octombrie, Ziua Mondială a Educatiei este, de fapt, ziua profesorilor din fiecare colț de lume. După un an de criză profundă, în 2021 această zi va fi despre sprijinul de care profesorii au nevoie pentru a vindeca educația, pentru că, așa cum menționează și tema UNESCO din acest an, ei sunt în centrul acesteia, ei sunt inima educației. Vă îndemn să urmăriți ce se întâmplă în lume în aceste zile, pentru că la noi nu cred că vom avea ce vedea și auzi, nu avem nici analize ale efectului pandemiei asupra profesorilor, nici politici educaționale de sprijin eficace, nici planuri despre cum să dezvoltăm potențialul profesorilor.

Pentru cine vrea să-și arate totuși dragul de profesori, iată câteva idei de activități inspirate de UNESCO. Ce-ar fi dacă, în aceste vremuri grele, când profesorii sunt din nou în prima linie:
 
📖le-am trimite niște mesaje și felicitări?
📖am posta o fotografie cu școala unde am învățat sau cu profesorul preferat sau cu doamna învățătoare și un scurt mesaj de apreciere?
📖 am invita la discuții (online) un profesor renumit din zonă să ne povestească despre viața/ experiența lui/ei?
📖ne-am aminti de un fost profesor al școlii, acum pensionar, și i-am da un telefon?
📖am face un banner cu „mulțumesc” în mai multe limbi și l-am afișa în clasă/ școală?
📖am da un telefon sau am scrie un mesaj unui fost profesor care ne-a inspirat și ne-a influențat alegerile în viață?
📖le-am pregăti profesorilor noștri din școală mici surprize care să le facă plăcere?
📖am sta de vorbă cu profesorii noștri în mod informal, despre ce ne place și ce preocupări avem?
📖ne-am aminti de profesorii care au murit din cauza de Covid 19?
 
Dar sunt sigură că voi aveți idei și mai provocatoare. Succes! La mulți ani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu