miercuri, 23 octombrie 2013

De ce ore de teatru în școli(2)


Este demonstrat faptul că prin ceea ce fac sau nu fac, profesorii influențează destine și cariere, dar probabil că sunt rare cazurile în care ei află, peste ani, chiar de la foștii elevi, cum au făcut concret acest lucru.

Întrebat într-un interviu de unde a pornit pasiunea pentru teatru și film, fostul meu elev, actorul Paul Diaconescu, (roluri în peliculele Bună! Ce faci?, Mamaia (2013) și în telenovela Îngeri pierduţi (2013) a răspuns:


,,În Școala nr.4 din Pucioasa, fosta directoare, doamna Anca Tarca, a introdus pentru prima oară în Romania proiectul ,,Gap”, proiect prin care tineri din țările vorbitoare de engleză veneau în Romania în pauza dintre liceu și facultate cu scopul de a ajuta copiii de aici să învețe limba engleză. Atunci eram în clasa a doua și, literalmente, am fost cu toții nevoiți să comunicăm cu ,,noii profesori” prin limbajul trupului. Așa am ajuns la niște simple jocuri de actorie, care, la randul lor, au evoluat înspre o scenetă, două, trei etc. În clasa a patra s-a format trupa de teatru în limba engleză, ,,Altfel”, condusă de doamna Anca Tarca și actualul director al Școlii nr.4 din Pucioasa, doamna Georgiana Manta. Am mers la diferite festivaluri de teatru și am trăit pentru prima oară acele emoții unice, ale spectacolului, ceea ce pe unii ne-a marcat definitiv, introducând în noi ,,microbul” teatrului. Apoi au început încurajările și susținerile din partea profesorilor și a părinților. În clasa a noua am decis că voi face tot ce cred de cuviință pentru a deveni actor.(întreg interviul aici: http://www.gazetadambovitei.ro/actual/povesti-de-succes-dambovitene-paul-diaconescu-protagonistul-telenovelei-ingeri-pierduti/)

Pe aceeași temă: http://ancatirca.blogspot.ro/2013/03/de-ce-ore-de-teatru-in-scoli.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu