joi, 14 mai 2015

Educația după 2015


Pe scurt, până la o analiză mai serioasă, iată câteva aspecte și recomandări reieșite din raportul OECD ”Universal basic skills - what countries stand to gain”, dat publicității astăzi și considerat a fi cea mai amplă clasificare a sistemelor de învățământ realizată vreodată la nivel mondial:

- calitatea învățământului unei țări este un indicator al creșterii sale economice pe termen lung;
- politicile și practicile educaționale proaste conduc la pierderi în domeniul economic;
- după anul 2015 educația ar trebui să aibă în vedere ca indivizii să aibă cunoștințe de bază în discipline cheie, să-și dezvolte creativitatea și abilitățile de colaborare și gândire critică, precum și curiozitatea, curajul, rezistența la stres și puterea de a trăi atent în prezent/”mindfulness”;
- succesul va fi al acelor persoane, instituții și țări care se adaptează cu repeziciune, sunt reținute în a se plânge și sunt deschise la schimbare (”countries that are swift to adapt, slow to complain and open to change”);
- sarcina guvernelor este să își ajute cetățenii să dobândească cunoștințele și abilitățile de care au nevoie în viață, la muncă și pentru a continua procesul de educație.

 Când aveți vreme, puteți citi studiul aici

Reforma la firul ierbii este și pe facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu