joi, 30 ianuarie 2020

Starea de bine a profesorilor à la OECD


OECD ne-a obișnuit deja cu materialele lor valoroase referitoare la well-being. Iată un model propus de ei într-un document recent, model care definește starea de bine a profesorilor în jurul a patru componente cheie:

1. Stare de bine fizică și mentală (sănătate fizică și mentală)
2. Stare de bine cognitivă (cunoștințe și deprinderi necesare practicării meseriei)
3. Stare de bine subiectivă (echilibru afectiv și emoțional)
4. Stare de bine socială (calitatea relațiilor)


Cadrul OECD explorează modul în care condițiile de muncă atât la nivel de sistem, cât și la nivel de școală, pot avea impact asupra stării de bine a profesorilor. Sunt prezentate și cele două tipuri de rezultate preconizate în ceea ce privește starea de bine a profesorilor: nivelul de stres și intenția de a părăsi profesia și impactul asupra calității procesului didactic și stării de bine a elevilor.

 În plus, sunt prezentate și câteva modalități de analiză a stării de bine și exemple de indicatori de măsurare.

Documentul poate fi citit aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu