Pe 9 februarie, aproape 200 de milioane de elevi din ciclul primar și
gimnazial din China și-au început noul semestru online.
Cu toate școlile închise din cauza focarului de coronavirus, țara s-a
angajat în ceea ce ar putea reprezenta cel mai mare exercițiu simultan de
învățare online din istoria umanității.
După ce a suspendat deschiderea școlilor pentru noul semestru, Ministerul a
lansat o inițiativă intitulată „Asigurarea învățării fără întrerupere atunci
când cursurile sunt întrerupte”. Pe parcursul a două săptămâni, cu toate
întâlnirile față în față interzise, Ministerul a organizat tele-conferințe cu
agențiile de management școlar, furnizori de platforme și cursuri online,
furnizori de telecomunicații și alte părți interesate pentru a planifica
implementarea inițiativei.
Asigurarea că toți studenții pot accesa oportunități de învățare digitală
este cea mai importantă provocare, împreună cu disponibilitatea cadrelor
didactice de a proiecta și furniza tutoriale online. Acest lucru a determinat
Ministerul Educației să lucreze alături de Ministerul Industriei și Tehnologiei
Informației pentru:
- a mobiliza toți furnizorii majori de servicii de telecomunicații pentru a stimula serviciul de conectare la internet pentru educația online, în special pentru regiunile cu probleme;
- a îmbunătăți lățimea de bandă a principalelor platforme de servicii de educație online, în special capacitatea platformei naționale de cloud pentru resurse educaționale și servicii publice pentru a servi simultan milioane de vizitatori;
- a mobiliza resursele din întreaga societate pentru furnizarea de cursuri și resurse online. Peste 24.000 de cursuri online au fost făcute accesibile studenților universitari. 22 de platforme de curs online validate, majoritatea împuternicite de inteligența artificială, au fost mobilizate pentru a oferi școlilor primare și gimnaziale cursuri online gratuite;
- a adopta metodologii flexibile și adecvate pentru a facilita învățarea. Școlile și profesorii sunt sfătuiți să aleagă modurile de livrare adecvate bazate pe pregătirea locală, inclusiv platforme online, televizoare digitalizate sau aplicații mobile. Profesorii au primit îndrumări cu privire la metodologiile de predare, inclusiv prin transmiterea în direct de tutoriale online și MOOC-uri. Numărul recomandat de ore de învățare online variază în funcție de grad;
- a consolida securitatea online prin colaborarea cu sectorul telecomunicațiilor și furnizorii de servicii de platformă online;
- a furniza sprijin psiho-social și cursuri despre virus și protecție împotriva acestuia.
„În mai 2019, China a găzduit Conferința internațională UNESCO privind
inteligența artificială și educația, prima de acest fel. Unul dintre mesajele
sale principale a fost acela de a asigura că tehnologia servește incluziunii și
echității în educație și nu lărgește decalajul digital ”, a declarat Stefania
Giannini, director general adjunct pentru educație.
”Răspunsul Chinei la o situație de urgență în domeniul sănătății la nivel
național a fost ghidat de această preocupare, astfel încât învățarea continuă
pentru toți copiii și tinerii. Lucrăm cu parteneri din China pentru a oferi
consultanță tehnică cu preocuparea principală că prioritatea este acordată
grupurilor cele mai vulnerabile pentru a ne asigura că nu sunt lăsate în urmă.
"
„Răspunsul sistemului de educație al Chinei la situația de urgență COVID-19
este remarcabil, în ceea ce privește calitatea facilităților de învățare de
la distanță disponibile și scala necesară pentru a acoperi nevoile. Doar una
dintre platformele oferite de Ministerul Educației permite conectarea simultană
a 50 de milioane de studenți și profesori, permițându-le să acceseze module de
învățământ primar și secundar, precum și conținut de abilități de viață
relevante pentru o situație de urgență pentru sănătate ”, a declarat Marielza
Oliveira, Director al biroului UNESCO Beijing. „Este impresionant cât de repede
China a creat parteneriate între administrațiile naționale și locale, sectorul
privat și societatea civilă, astfel încât aceste capacități ar putea fi sporite
prin resurse de învățare suplimentare, de exemplu, prin difuzare TV și
transmisie în direct de social media. Desigur, mai multe lucruri ar fi ideal să se întâmple: sprijin
pentru părinți pentru supravegherea eficientă a activităților de învățare ale
copiilor lor, conținut multilingv pentru minoritățile etnice, accesibilitate
mai bună pentru persoanele cu dizabilități, conectivitate TIC îmbunătățită și
abilități ale profesorilor în zonele rurale, protecție mai bună pentru
siguranță și confidențialitate pentru copii în timp ce sunt online ... dar sunt sigur
că, prin eforturile potrivite de a îmbunătăți învățarea la distanță, resursele
extraordinare utilizate vor rămâne ca moștenire pozitivă pentru societatea chineză
mult după încheierea epidemiei. "
A fost instituit și un mecanism de monitorizare și evaluare pentru a evalua
rezultatele învățării elevilor. Când se vor redeschide campusurile școlare,
programele de educație vor fi ajustate în funcție de rezultatele evaluării.
sursa: AICI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu