Profesorul Ranjitsinh Disale de la școala primară Zilla Parishad, Paritewadi,
Solapur, Maharashtra, este câștigătorul din acest an al premiului Global
Teacher 2020, un fel de Nobel pentru educație. Am urmărit azi ceremonia în direct și, așa cum o fac de ceva ani, vă prezint povestea câștigătorului.
Când Ranjitsinh a ajuns la școala primară Zilla Parishad în 2009, aceasta era o clădire dărăpănată, amplasată între o magazie de bovine și un depozit. Majoritatea fetelor provin din comunități tribale, unde frecventarea școlii poate fi uneori de max. 2%, iar căsătoria dintre adolescenți este frecventă.
Ranjitsinh era hotărât să schimbe acest lucru, mutându-se în sat și depunând eforturi mari pentru a învăța limba locală. Ulterior, Ranjitsinh nu numai că a tradus manualele clasei în limba maternă a elevelor săi, ci le-a încorporat și coduri QR unice pentru a le oferi acces la poezii audio, prelegeri video, povești și diverse exerciții.
Impactul intervențiilor lui Ranjitsinh a fost extraordinar: acum nu există căsătorii cu adolescenți în sat și 100% dintre fete merg la școală. Școala a primit, de asemenea, recent, disctincția de cea mai bună școală din district, 85% dintre elevii săi obținând note de A la examenele anuale. O fată din sat a absolvit recent Universitatea, lucru văzut ca un vis imposibil înainte de sosirea lui Ranjitsinh.
În ceea ce privește impactul său mai larg, CEO-ul Microsoft (Satya Nadella) a recunoscut opera lui Ranjitsinh ca una dintre cele trei povestiri din India, în cartea sa „Hit Refresh”. Guvernul central l-a numit pe Ranjitsinh Cercetător inovator al anului 2016.
Iată ce spune Ranjitsinh despre profesori:
„Pandemia COVID-19 a expus educația și comunitățile pe care le servește într-o multitudine de moduri. Dar în acest moment greu, profesorii dau tot ce le stă în putință pentru a se asigura că fiecare elev are acces la dreptul din naștere al unei bune educații.
Profesorii sunt adevărații factori de schimbare, care își schimbă viața elevilor cu un amestec de cretă și provocări. Ei cred întotdeauna în dăruire și împărtășire.
Prin urmare, sunt foarte încântat să anunț că voi împărți 50% din banii premiului în mod egal între colegii mei finaliști din Top 10 pentru a le susține munca incredibilă. Cred că, împreună, putem schimba această lume pentru că împărtășirea cu alții crește.”
M-aș
bucura dacă o să învățăm și noi să acordăm distincții și premii în
educație ( și nu numai), să facem analize serioase și să avem
metodologii și criterii de adevărată performanță când nominalizăm
profesorii de succes sau directorii anului. Gând bun!
Iată și ceremonia de azi:
(text și photos Global Teacher Prize Org.)
proiect în dezbatere
RăspundețiȘtergere10%DIN P. I. B.
pt trecerea de la ed funcțională la ed morala.
scop:dezvoltarea armonioasa a individului (împlinit ca ființă, înțelegere funcționala, acces la creația științifica și artistica)
3 ANI PREGATITORI. studiu limbaje prin joc
12 ANI OBLIGATORII
1 EDUCATOR-10 ELEVI
PRINCIPIU:înțelegerea fenomenelor nu memorare mecanica
MATERII:
LIMBAJE:matern, străin, vizual, muzical, corporal
STIINTE:mate, fizica, geografie, chimie, biologie
ISTORII:naționala, universala, arte vizuale, arte spectacol, religiilor
SPORTURI:atletism, echipa, lupte, înot, optionale
DIN ANUL5:se introduc materii opționale funcție de profil
TESTARE:(fara note) națională trimestriala
LICEE URBANE SPECIALIZATE(asigurare transport) asigura pregătire medie
RECUPERARI:în vacante
PROFESORI SPECIALIZATI+ARTIȘTI CU JUMĂTATE DE NORMA
BAC:7 materii
SCOLI NOI DOTATE
CL. 1-6 dimineața
CL. 7-12 după masa
FINANTARE:
6% lege
4% eradicarea coruptiei(min. 13%din PIB)
MANUALE adaptate
Scopului
PROFESORII VOR DEZVOLTA SISTEMUL
"o societate postmoderna își pune aceasta problema"
prof dr arh M. C DONICI
20 ani elev
30 ani PROF
Succes!
Ștergere