vineri, 24 februarie 2023

Despre „Școala altfel” și „Săptămâna verde”

 

credits: scoala din Bucșani, TȘC

E foarte bine că Școala9 s-a gândit să analizeze ce zic profesorii despre cele 2 săptămâni introduse în școli, Școala altfel și Săptămâna verde, mai ales că ele vor fi derulate în școli în perioada următoare. 
 
M-au contactat și pe mine și, pe scurt, am atins următoarele 6 idei:
1. dacă ideea este de a produce schimbări în modul de învățare ( conform metodologiei pentru SA), atunci școala altfel ar trebui să fie nu doar o săptămână, ci în fiecare zi, pentru că în fiecare zi ar trebui să dezvoltăm abilitățile socio-emoționale, să abordăm învățarea transdisciplinar, să învățăm pentru viață.
2. supracontrolul și povara producerii unor documente duc întotdeauna la respingere în sistem, iar, din acest punct de vedere, SA este o activitate foarte solicitantă, se fac planificări, tabele, evaluări, se trimit la inspectorate pentru aprobare etc. etc.
3. eu le spun mereu profesorilor să nu mai facă activități multe și inutile, pentru că sunt obositoare și fără impact educațional, ci să organizeze activități puține și bune. Din acest punct de vedere, sunt școli inovatoare, care au și dorința, și capacitatea de a organiza o SA creativă și pentru binele copiilor, dar sunt multe altele în care se pierde timpul în mod nefolositor.
4. nu există resurse financiare pentru a organiza aceste 2 săptămâni așa cum trebuie, știm că sunt copii care nu au ce mânca sau cu ce se îmbrăca, de unde să dea părinții lor bani pentru excursii, teatru etc.?
5. aș fi scos o perioadă SA, în acești ani de după pandemie, pentru a focaliza activitatea școlii pe învățare și a fructifica orice timp de școală pentru a recupera pierderile din pandemie.
6. a fost recent o propunere foarte bună venită de la un grup/ asociație de părinți, de a comasa cele 2 săptămâni într-una singură. O susțin, e foarte bună.
 
Link articol AICI 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu