miercuri, 1 februarie 2023

Cine a fondat World Read Aloud Day?

 

prima brândușă înflorită în grădină

Mișcarea pe care o sărbătorim astăzi, World Read Aloud Day/ Ziua Mondială a Cititului cu Voce Tare, a fost fondată de Pam Allyn, o autoare și expertă binecunoscută din SUA. Mi-a plăcut mult mesajul ei transmis celor care azi citesc cu voce tare în școli și nu doar acolo:
Unul dintre multele lucruri pe care le iubesc la World Read Aloud Day/ Ziua Mondială a Cititului cu Voce Tare (care este azi, 1 februarie) este că ideea mi-a venit de la un copil: citeam cu voce tare la o clasă de copii, acum 14 ani, și unul dintre ei mi-a spus: „Îmi place atât de mult asta, încât mi-aș dori să o putem face toată ziua și în fiecare zi.” Și i-am răspuns că mi-aș fi dorit ca toată lumea să cunoască beneficiile acestei activități și apoi să o facem cu toții, mult mai mult. Copilul a continuat: „Când este ziua mea, oamenii îmi acordă multă atenție. Să facem o petrecere mare pentru a citi cu voce tare, astfel încât oamenii să fie atenți!” Ce dreptate avea! Beneficiile pentru creierul unui copil mic, pentru fericirea pe tot parcursul vieții și pentru succesul academic sunt enorme, la fel ca și cele, pentru toate vârstele, privind starea de bine și conexiunea. Astăzi, cu ocazia zilei mele de naștere, vă invit să sărbătoriți WRAD împreună cu noi toți: dacă sunteți un director de școală, citiți cu voce tare copiilor toată ziua, dacă sunteți un leader de companie, acordați-le angajaților 20 de minute să sune sau să se ducă acasă pentru a le citi copiilor lor.
Sper ca mesajul ei să ajungă în cât mai multe școli. E frumos să ne amintim și să îi respectăm pe cei care deschid drumuri. Happy birthday, Pam!
 
Vă reamintesc, în acest context, că în 2019 am lansat campania națională „Toată școala citește”, un program național de succes, în care nu citim doar într-o zi, ci în fiecare săptămână. Vă aștept și pe voi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu