duminică, 14 iulie 2024

Profesorul lunii


Am primit azi pe Facebook diploma de mai sus, într-un comentariu la o postare de-a mea despre niveluri ale stării de bine într-o școală. Poza era însoțită de următorul comentariu: „în grădinița noastră, principala preocupare a doamnei directoare este starea de bine a cadrelor didactice. Încercăm să aplicăm tot ce am învățat la cursul dumneavoastră.” 

Într-adevăr, în ultimii patru ani, acest tip de intervenție este prezent în cursurile mele despre starea de bine în școală, în lista activităților ce pot contribui la o creștere a satisfacției și motivației membrilor comunității educaționale, profesori, elevi și părinți.

Eram manager educațional la o școală privată prin anii 2008, Școala Europeană București, când am introdus acest tip de recompensă, una care a avut mare succes și se mai păstrează și astăzi, la ani buni de când colaborarea mea cu respectiva școală a încetat. Este vorba de „Profesorul lunii”, „Elevul lunii” și „Părintele lunii”, pe care le-am conceput după un model pe care îl văzusem în școli din USA, prin 1994. Ce am făcut, concret:

- am scris un concept paper al inițiativei, în care prezentam criteriile de selecție, procedura și cine se ocupă în școală de această activitate;

- am informat personalul, elevii și părinții despre inițiativă;

- am stabilit perioada din lună când urma să se acorde și în ce consta recompensa - o diplomă și o carte acordate în cadrul unui assembly, întâlnirea cu toți elevii și personalul școlii.

Astăzi, acest tip de intervenție este prezent în cursurile mele despre starea de bine în școală, în lista activităților ce pot contribui la o creștere a satisfacției și motivației membrilor comunității educaționale. Cred că este extrem de important ca profesorii să se simtă apreciați în școala în care lucrează, iar o diplomă de profesorul lunii este binevenită în acest sens, mai ales că nu necesită resurse și efort, ci doar un pic de drag de colegii tăi. Se pot da și altfel de diplome de apreciere, nu doar cea de profesorul lunii, e la latitudinea directorului să decidă.



Am căutat prin folderele mele și am dat și de lista de criterii ( era 2008, acum le-aș mai schimba, dar sunt un bun punct de plecare) și de procedură, le las mai jos: 

CRITERII:

  • a obținut o performanță/ un rezultat excepțional/  la un concurs/ festival/ competiție din țară/ străinătate etc.;
  • este implicat susținut în diverse activități/ proiecte deosebite derulate la nivelul școlii;
  • a avut o inițiativă inovatoare la nivelul școlii;
  • a coordonat foarte bine activități importante/ departamente ale școlii;
  • demonstrează creativitate și imaginație în lecțiile sale și folosește metode care îi motivează pe elevi în învățare;
  • promovează relații bazate pe respect și colaborare cu părinții, profesorii și conducerea școlii.

Notă: acordarea distincțiilor nu presupune în mod obligatoriu îndeplinirea tuturor criteriilor

credits: pagina de FB a SEB

PROCEDURĂ:

Aprecierea se face prin acordarea de diplome specifice și cărți în cadrul ultimului assembly din lună – de către un membru al echipei manageriale.

Organizarea evenimentului intră în responsabilitatea profesorului coordonator al Comisiei de conduită, iar pregătirea diplomelor în cea a coordonatorului de imagine.

Propunerile pentru elevul si părintele lunii se fac de către învățătorii /profesorii școlii, iar decizia finală aparține conducerii școlii.

Nominalizarea pentru profesorul lunii se face de către conducerea școlii.

Distincțiile se acordă separat, pentru ciclul primar și gimnazial.

Succes! Și nu uitați să îmi dați de știre dacă aduceți ideea în școală!

Despre „Elevul lunii” și „Părintele lunii” într-o altă postare.

credits: pagina de FB a SEB


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu