sâmbătă, 24 mai 2014

Despre educație - cu Augusto Cury (Schimbarea de paradigmă și reinventarea școlii)

Sunt probabil numeroase poveștile unor profesori care au văzut potențial acolo unde toți vedeau neputință, care au încurajat un talent atunci cânt ceilalți îl desconsiderau, care au ajutat copii sărmani să își depășească condiția sau i-au ascultat și încurajat pe cei  pe care nimeni nu îi întreabă nimic într-o școală. Ca mulți alții, am și eu poveștile mele de profesoară și directoare cu multți de Silviu, Marian, Vlad sau Iliuță.
De ce atunci, mult prea focalizați probabil și pe succesul personal, ne lăudăm doar cu premianții și cei de pe primele locuri? Aștept de mult știri și comunicate care să aprecieze succese de genul celor din citatul de mai jos al lui Augusto Cury: 

Un educator bun îmbrățișează atunci când toți resping, încurajează atunci când toți condamnă, aplaudă pe cei care n-au urcat niciodată pe podium, vibrează la curajul de a concura al celor rămași pe ultimele locuri. Nu caută propria sa strălucire, ci se face mic pentru a-i face mari pe elevii și pe colegii săi de serviciu.”

(vezi si : http://ancatirca.blogspot.ro/2014/04/despre-educatie-cu-augusto-cury-i.h)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu