Cum să schimbi un întreg sistem de
învățământ, cu mii de școli, sute de mii de elevi și zeci de mii de profesori?
Din experiența sa personală, de specialist care a
contribuit la reformarea educației în Canada (Ontario) și în alte câteva țări din lume, profesorul Michael
Fullan aproape că ne dă rețeta, într-un articol publicat recent in ”The Age” – la vârf trebuie să existe o direcție coerentă și o viziune care să fie implementată într-un parteneriat real cu școlile și care să pătrundă la toate nivelurile sistemului. Apoi, e important să se inoculeze credința că
fiecare elev poate avea succes, să se fixeze scopuri de atins, puține, dar
ambițioase și să se investească în formarea directorilor și a profesorilor.
Școlile trebuie să colaboreze
între ele pentru a împărtăși bune practici, e nevoie de colaborare între
profesori, de un leadership puternic și de monitorizarea
progresului demonstrat de elevi.
Fullan spune că optimizarea sistemului nu e neapărat o problemă de bani ( în educație, resursele financiare nu sunt niciodată de ajuns), ci de cum sunt aceștia alocați.
(întreg articolul aici:http://www.theage.com.au/comment/nsw-educators-wanting-to-improve-public-school-system-could-learn-from-ontario-20141103-11fzdb.html#ixzz3IGLt64On)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu