E august și în Finlanda intră în
vigoare noul curriculum pentru educația de bază, clasele 1-9 (7-16 ani), la
care se lucrează de câțiva ani. Acesta va sta la baza curriculumului local, pe
care fiecare școală îl va elabora în funcție de propriile nevoi și priorități.
Idei cheie ale acestui nou curriculum național: implicarea activă a
copiilor, învățare cu sens, bucuria de a învăța/ t he j o y o f l e a r n i n g și o cultură/ un etos a/al
școlii care promovează interacțiunea dintre elevi și profesori.
Valoarea fundamentală promovată de noul curriculum: fiecare copil este unic și are
dreptul la o educație de calitate. Elevii sunt valorizați și încurajați, iar profesorii îi fac să simtă că modul în care învață și starea lor de bine contează.
Scopul principal
al noului curriculum: să dezvolte etosul școlii și să infuzeze în sistem o
abordare integrată/ integratoare, astfel încât elevii să conștientizeze
legătura dintre conținuturile diverselor discipline, să combine cunoștințele și
abilitățile dobândite la diferite materii și să le folosească în colaborare cu
alții.
Curriculumul nucleu descrie 7 arii de competențe
transversale (cunoștințe, deprinderi, atitudini, voință/will):
- A gândi și a învăța să înveți.
- Competență culturală, interacțiune și exprimare.
- A avea grijă de sine, managementul vieții personale.
- Multialfabetizare.
- TIC.
- Competențe pentru muncă și antreprenoriat.
- Participare, implicare și construirea unui viitor sustenabil.
Despre evaluare: are rolul de
de a-l ghida și încuraja pe copil; elevii NU sunt comparați unul cu celălalt;
se dezvoltă abilitățile de autoevaluare și interevaluare. Pentru a-i sprijini
pe profesori să evalueze, curriculumul nucleu pune la dispoziția profesorilor
criterii de reușită pentru finalul
claselor a 6-a și a 9-a.
Vorba aceea: wow!
Vorba aceea: wow!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu