marți, 18 ianuarie 2022

Ce au făcut alte țări pentru educație în pandemie

 


Citeam în presă zilele trecute că o școală din Londra a decis să reducă săptămâna de lucru la patru zile și jumătate și, ca urmare, profesorii sunt mai fericiți și rezultatele sunt mult mai bune. Spre deosebire de România, în care nu s-a făcut mai nimic în acest sens, în toate țările în care educația este un domeniu prioritar, sprijinul acordat școlilor pe perioada pandemiei a fost unul susținut, dincolo de furnizarea de măști, teste, echipamente și ce le mai trebuie. 
 
Las aici doar câteva dintre intervențiile care au fost făcute pentru a aduce #stareadebine în școlile din alte țări, iată: 
 
•help lines pentru personalul din școli, disponibile pentru profesori pentru a vorbi despre temerile și grijile lor legate de pandemie;
•organizarea de sesiuni de relaxare pentru profesori, cu psihologi sau consilieri;
•activități de socializare regulate, de tipul „no work talk”, de exemplu;
•multiple activități de coaching pentru elevi și personal;
•mai mult timp acordat profesorilor, un program de lucru mai relaxat;
•o grămadă de ghiduri și resurse gratuite create de universități (învățarea la distanță, pedagogie digitală etc.);
•resurse online, platforme și planuri de lecții ( https://www.oecd.org/.../Supporting-the-continuation-of...)
•sume fabuloase acordate sub formă de granturi pentru școli
( Federal Funds for Learning Recovery, de exemplu, în SUA, pentru recuperarea pierderilor în învățare);
•5 miliarde de lire sterline acordate de guvernul britanic pentru creșterea salariilor profesorilor, 40 de ore de recuperare pe an în plus pentru fiecare elev, programe de tutoring pentru elevi, plata unor cursuri de dezvoltare profesională pentru profesori etc. (https://www.gov.uk/.../all-schools-and-colleges-to...);
•angajarea de personal suplimentar în școli, inclusiv consilieri, cum s-a întâmplat în Japonia;
•granturi pentru profesori pentru implementarea de strategii inovatoare de predare, dezvoltare profesională, sprijin pentru STEM, materiale necesare la clasă etc.
 
Pentru că mulți au înțeles că, dacă educație nu e, nimic nu e.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu