joi, 28 iulie 2022

Unde e planul național de recuperare?



Facem tot felul de schimbări nefundamentate pe studii și analize, dăm sistemul peste cap, stresăm profesorii cu o lipsă acută de predictibilitate, în timp ce alte țări fac ce trebuie (vă amintiți când trăgeam și eu un semnal de alarmă anul trecut când vorbeam de planuri naționale de recuperare), au scris și implementează cu spor PLANURI DE RECUPERARE, recovery plans, pentru a evita ceea ce UNICEF numește o catastrofă generațională. 

Suntem printre țările în care guvernele care nu au o strategie de recuperare a pierderilor de învățare la nivel național, care nu știu câți elevi au rămas în urmă și la ce materii, care nu au adaptat curriculumul, care nu au planuri naționale pentru a măsura învățarea, care nu au urmat RECOMANDĂRILE WB, UNESCO și UNICEF ( vezi AICI):

  • ajungeți la fiecare copil și mențineți-l la școală;
  • evaluați nivelurile de învățare;
  • prioritizați predarea elementelor fundamentale;
  • dezvoltați starea de bine, astfel încât fiecare copil să fie pregătit să învețe.

Nu avem nici măcar decidenți capabili să aducă entuziasm în sistem, unii în care profesorii să aibă încredere și să îi urmeze. Fotografia este de azi, de pe pagina Primei Doamne, cu mesajul

To all the teachers helping our littlest learners catch up this summer – thank you.

You continue to be the heroes we need.” 💓💓💓

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu