Un articol potrivit pentru aceste zile, când au loc înscrierile la facultăți - despre ”boomerang kids” care, pentru că nu își găsesc un loc de muncă, se întorc să locuiască cu părinții, despre școala care îi pregătește pe tineri pentru o lume care nu mai există, despre nevoia de a redefini valorile, cunoștințele și abilitățile de bază, despre necesitatea schimbării de paradigmă de la ”job seekers” la ”job creators” și alte câteva observații valoroase de la renumitul expert în educație Yong Zhao:
„Anul trecut, când fiul meu a absolvit facultatea, i-am pus întrebarea „poți să stai departe de subsolul casei mele?”, deoarece cred că un rezultat important al educației este capacitatea de a trăi în afara casei părinților, adică abilitatea de a fi un membru independent și contributor al unei societăți.
Nucleul comun și majoritatea reformelor educaționale din întreaga lume definesc rezultatul școlii ca fiind pregătirea pentru facultate și pregătire pentru carieră. Dar, după cum arată statisticile recente, pregătirea pentru facultate, chiar și pregătirea pentru absolvire a facultății, nu duc la pregătirea pentru a trăi în afara casei părinților. Peste 50% dintre absolvenții de facultate din SUA sunt șomeri sau subangajați. Cifrele nu sunt cu mult mai bune în alte părți ale lumii.
Ei sunt „copiii bumerang”, scrie un articol din revista New York Times săptămâna trecută. Aceștia sunt studenți buni. Au fost pregătiți pentru facultate. Au plătit facultatea (mulți cu bani împrumutați). Au îndeplinit toate cerințele de facultate. Nu au abandonat. Și au absolvit facultatea. Dar s-au întors în subsolul casei părinților lor, pentru că nu există o carieră pentru ei.
Motivul este mai simplu decât ar dori mulți să accepte: educația ne-a pregătit elevii pentru o economie care nu mai există. Tehnologia și globalizarea ne-au transformat societatea. Mașinile și tehnologia au dus la dispariția locurilor de muncă tradiționale, locuri de muncă pentru care educația noastră ne-a pregătit copiii.
„Copiii bumerang” nu sunt prost educați, ci sunt educați cum nu trebuie. Sunt pregătiți să-și caute locuri de muncă, dar nu să creeze locuri de muncă. Sunt pregătiți să rezolve probleme, dar nu să identifice probleme sau să pună întrebări. Au fost pregătiți să urmeze instrucțiunile, dar mașinile pot urma instrucțiunile mai precis și cu costuri mai mici.
Schimbările tehnologice perturbă întotdeauna ordinea socială și economică existentă, forțându-ne să redefinim valoarea talentelor, cunoștințelor și aptitudinilor. Ceea ce înainte era valoros poate deveni învechit. Ceea ce a fost subevaluat poate deveni mai valoros. Știm că în „a doua epocă a mașinilor” și în „lumea plată”, avem nevoie de lucrători creativi, antreprenori și competenți la nivel global, care să concureze cu mașinile și cu lucrători mai puțin scumpi, care nu au acces la aceleași resurse ca și studenții din țările dezvoltate. Dar factorii de decizie politică și alți „reformatori” de astăzi rămân dedicați să insufle copiilor noștri cunoștințe și abilități învechite, urmând o paradigmă educațională depășită. Drept urmare, cu cât aceste eforturi de reformă devin mai de succes, cu atât vom avea mai mulți „copii bumerang”.
Ceea ce avem nevoie este să schimbăm paradigma educației, de la pregătirea solicitanților de locuri de muncă, la creatorii de locuri de muncă, de la a impune copiilor ceea ce un grup mic de oameni definește drept cunoștințe și abilități valoroase, la sprijinirea copiilor să-și urmeze propria pasiune și de la remedierea „deficitelor” înregistrate la copiii noștri prin teste standardizate, la sporirea punctelor lor forte. În schimb, eforturile dominante de reformă continuă să repare paradigma învechită, în loc să inventeze una nouă. Și mai rău de atât, ele descurajează și penalizează încercările de a crea o nouă paradigmă.
Așadar, sugestia mea din 4 iulie: schimbați trunchiul comun sau pregătiți-vă subsolul casei pentru absolvenții de facultate. Apropo, sunt mândru să spun că fiul meu nu locuiește în subsolul meu.”
(sursa: http://zhaolearning.com/2014/07/02/college-ready-vs-out-of-basement-ready-shifting-the-education-paradigm/)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu