joi, 3 iulie 2014

Will Richardson - sistemul actual de educație a fost construit pentru o lume care nu mai există

Cu o experiență de 20 de ani ca profesor, părinte a doi copii si blogger renumit, Will Richardson respinge cu argumente solide ceea ce mulți consideră, în continuare, că înseamnă mai bine în educație – rezultate mai bune la teste și examene.

Iată câteva dintre ideile pe care acest profesor remarcabil le prezintă într-un discurs descoperit de mine în această dimineață și care ar trebui vizionat de cât mai mulți dintre noi, politicieni, părinți, profesori, formatori, experți în educație:


  • this is the coolest moment to be a learner right now”;
  • ca educatori, trebuie să înțelegem că trăim un moment de cotitură ( a big shift), o perioadă în care conceptul de învățare este unul total diferit de ce a fost până acum; copiii nu mai așteaptă ca cineva să le livreze un curriculum care să îi învețe ceea ce vor să știe, ei pur și simplu învață asta când vor, în afara școlii;
  • trebuie să definim ce înseamnă un sistem mai bun de educație;
  • pentru unii, un sistem de educație mai bun este unul care are rezultate la teste și examene mai bune, iar școala înseamnă (=)pregătire pentru teste (iar generația noastră știe de ce, pentru că
    am dat aceleasi teste, am stat în aceleași tipuri de bănci, am uitat aceleași răspunsuri la teste etc.; asta a fost în regulă, sistemul a  funcționat bine multe decenii, dar acum acest sistem îi ucide pe copiii noștri – ia toată imaginația, creativitatea, initiațiva și entuziasmul din ei.);
  • dacă școala = test prep, atunci nu mai avem nevoie de școli, deoarece copiii își pot lua singuri informația stând în fața unui computer;
  • azi, copiii nostri învață într-un mod care este foarte diferit, pentru că, de exemplu, dacă scot doar telefonul din buzunar, au acces la milioane de profesori;
  •  un adevăr care doare (hard truth) - școlile, așa cum sunt organizate și cum funcționează ele azi, nu mai sunt relevante pentru viața copiilor noștri ca locuri în care se transmit informația și cunoștințele;
  •  informația si cunoștințele sunt peste tot acum și, de aceea, trebuie să regândim, schimbăm școlile (reinvisage schools) pentru un scop diferit, unul mult mai dificil de atins, și anume școala ca loc unde copiii să rezolve probleme reale (pentru că au într-adevăr probleme), unde să învețe să colaboreze cu colegi la nivel global, unde să îi ajutăm să își găsească menirea, ceea ce le place (their passion) pentru a deveni life long learners, așa cum vrem cu toții și toate astea nu înseamnă test prep, ci life prep (pregătirea pentru viață);
  • pentru acest lucru avem nevoie de profesori buni;
  • este de datoria noastră, a tuturor, să luptăm pentru aceste idei, să ”țipăm” cu toții, să audă politicienii, oamenii de afaceri că ”test prep is not learning”;
  • sistemul actual a fost construit pentru o lume care nu mai există.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu