duminică, 19 octombrie 2014

Despre educație - lecții de la Ștefan Câlția (2)

foto din arhiva personală
După un an, a doua postare cu vorbe despre educație ale pictorul Ștefan Câlția. Le-am găsit în interviul pe care l-a dat Cristinei Bazavan (http://bazavan.ro/2014/10/stefan-caltia-lucrul-cel-mai-important-e-sa-traim-fericiti-cu-agoniseala-noastra-cit-ar-fi-de-mica/).

Despre școala primară:

”Eu am terminat scoala la domnul Borcea. Cind spunea cineva ca a terminat patru clase la domnul Borcea se facea liniste, insemna ca stia toata tabla inmultirii, ca stia sa calculeze o suprafata. Era un invatator care punea bază pe lucrurile astea.”

Despre grija față de natură sau cum am fost odată în Europa:

”Erau rinduieli. Spuneau studentii anii trecuti cind mai eram inca la Universitate: “Domn profesor, ati auzit ca astia de la Uniunea Europeana ne oblige sa avem grija de animalele salbatice?!”
Prima data si eu m-am gindit “cum sa avem grija de lupi?!” Si dupa aia mi-am adus aminte de bunica batrina, cind noi ne jucam prin curte prin aprilie si ne-a zis:
“Vedeti ca trebuie sa vina rindunelele, deschideti geamul la grajd.”
Si, plecat de aici, am inceput sa-mi aduc aminte: “sa nu omori sarpele ca sta la temelia casei “, “daca omori broasca inseamna ca o sa fie ploaie”. Si mi-am dat seama ca, de fapt, bunica ne-a invatat atit de mult sa ocrotim si sa iubim animalele salbatice… Deci eram in Europa odata.”

(Despre educatie - lectii de la Stefan Caltia(1) )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu