joi, 13 august 2020

Organizarea redeschiderii școlilor - raportul Guvernului


Photo credits Reuters

Ieri, 12 august 2020, Guvernul României a prezentat Parlamentului „RAPORTUL privind măsurile ce urmează a fi întreprinse pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2 și detalierea planului de măsuri avute în vedere pentru organizarea alegerilor locale și a deschiderii școlilor.” Am citit acest document și am sintetizat pentru cititorii blogului următoarele:

  • 80,2% din unitățile de învățământ au autorizații sanitare de funcționare, 2,3% sunt în curs de autorizare, iar 17,4% nu au;
  • amenajarea grupurilor sanitare - există o Hotărâre de Guvern care prevede pentru anul 2020 transferuri către autorități publice locale în valoare de 31,3 mil lei, vor fi investiții pentru 376 unități de învățământ; în plus, prin Compania Națională de Investiții vor fi sprijinite încă 347 unități de învățământ;
  •  achiziția a 250.000 de dispozitive electronice pentru elevii proveniți din medii defavorizate, achiziție finanțată de la bugetul de stat; ofertele au fost transmise până la data  de 30 iulie și se află în evaluare;
  • MEC a transmis către ministrul finanțelor publice o solicitare de rectificare pozitivă a liniei de buget prin care se finanțează Proiectul ROSE (Romanian Secondary Education). În valoare de aproximativ 40.000.000 Euro, alocarea este necesară pentru a acoperi necesarul de resurse și pentru învățământul liceal. Resursele financiare vor putea fi folosite pentru achiziția a 75.000 de laptopuri, camere web și echipamente de suport pentru învățarea la distanță, decare vor beneficia liceeni din cele 1143 licee eligibile în cadrul proiectului;
  • contractarea unui proiect în valoare de aproximativ 45 mil euro, proiect dedicat achiziției a încă aproximativ 200.000 dedispozitive electronice, destinate elevilor din ciclul gimnazial. Proiectul va fi finanțat în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020;
  • se accelerează procedurile pentru implementarea proiectului finanțat din fondul de contrapartidă al Guvernului Japoniei, prin care se înființează și dotează 60 de centre de excelență în tehnologia informației, unul sau două în fiecare județ
  •  CRED -23 iulie a început această acțiune amplă de diagnoză a existenței și utilizării platformelor de învățare în 5387 unități de învățământ de stat, cu personalitate juridică. Până la data de 3 august 2020 au fost primite răspunsuri de la 4910 unități de învățământ, ceea ce reprezintă 91,15% din total. 2998 de unități de învățământ au confirmat că dețin platforme on-line, pentru 1.912 urmează a fi acordat sprijinul pentru accesul la platforme on-line până la începerea anului școlar. Vor fi asigurate consiliere și suport de către experții elearning din Casele Corpului Didactic;
  • dintr-un număr de 22.660 de clădiri cu săli de curs și laboratoare,16.424 clădiri au conexiune la internet, adică 72,5%. Raportat la unități de învățământ cu personalitate juridică, procentul celor care raportează conectare la internet este de aproximativ 80% unități;
  • CRED s-a ocupat de FORMAREA profesorilor;      
  • se vor realiza difuzarea de cursuri pentru cadrele didactice de utilizare a platformelor educaționale, cursuri video realizate în parteneriat cu TVR și difuzate prin programul Teleșcoală;
  • se are în vedere  realizare de webinarii dedicate cadrelor didactice, organizate pe discipline, în cadrul cărora vor fi prezentate exemple de bune practici cu caracter aplicativ;
  • se vor realiza webinarii dedicate cadrelor didactice, organizate pe discipline, în cadrul cărora vor fi prezentate ghidurile metodologicepe discipline;
  • au fost elaborate proiectele de planuri-cadru, pentru reducerea numărului de ore la clasă, în lunile martie-iulie 2020; vor fi in consultare luna aceasta;
  • 15 august: prezentarea formei finale a reperelor metodologice pentru 16 discipline, la care se va adauga câte un material suport pentru învățământul primar și unul pentru învățământul preșcolar;
  • va apărea un Ghid pentru profesorii consilieri școlari - Programe și activități de consiliere pentru dezvoltarea competențelor socio-emoționale aleelevilor:


În document am găsit și structura ghidului, pe care toate școlile îl așteaptă de ceva timp :
 
Ghidul de sănătate și protecție pentru unitățile / instituțiile de învățământ, care prevede:

Capitole
1. Asigurarea coordonării activităților de prevenire a infecției cu
SARS-CoV-2;

2. Organizarea spațiilor pentru prevenirea contactului apropiat :
 Organizarea circuitelor în interiorul școlii (curte, săli de clasă,
coridoare,etc);
 Organizarea sălilor de clasă;
 Organizarea grupurilor sanitare;
 Organizarea curții școlii.

3. Organizarea și efectuarea primirii elevilor;

4. Organizarea programului școlar:
 Organizarea procesului instructiv-educativ;
 Organizarea activităților și supravegherea în timpul
pauzelor;
 Organizarea activităților în învățământul tehnic / tehnologic /
profesional;
 Organizarea activităților sportive.

5. Măsuri igienico-sanitare la nivel individual:
 Igiena mâinilor;
 Purtatul măștii de protecție.

6. Măsuri igienico-sanitare în unitatea de învățământ:
- PLAN DE CURĂȚENIE ŞI DEZINFECȚIE a sălilor de clasă,
cancelariei, spațiilor comune (holuri, săli de sport, etc),
precum și de aerisire a sălilor de clasă;

7. Instruirea personalului didactic/nedidactic, comunicarea
permanentă de informații pentru elevi și părinți privind măsurile de
prevenire a infecției cu SARS-CoV-2;
- Necesitatea izolării la domiciliu a elevilor în cazul apariției
febrei sau a altor simptome de suspiciune COVID-19 (tuse,
dificultate în respirație, diaree);

8. Măsuri pentru elevi, cadre didactice și alt personal din unitățile de
învățământ aflate în grupele de vârstă la risc și/sau având afecțiuni
cronice și/sau dizabilități;
Protocoale


1. Protocol pentru cantine;
2. Protocol pentru cămine (internate școlare);
3. Protocol pentru transport;
4. Protocol de triaj epidemiologic la revenirea din vacanță și triaj
zilnic;
5. Protocol de izolare a copiilor bolnavi;
6. Criterii de suspendare a cursurilor școlare în unitățile de
învățământ în contextul confirmării unui caz/mai multor cazuri de
COVID-19.

 Sunt multe de făcut, iar timpul este scurt. Raportul poate fi citit AICI.
·      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu