|
foto credits -lotteartwork |
Cum zice și Alfie Kohn, dezbaterile
despre reforma educației de multe ori nu pun în discuție niște adevăruri care nu mai pot fi ignorate atunci când se
dorește schimbarea modului în care învață copiii. Așa că ele trebuie repetate de multe ori până sunt auzite și de cei care fac politicile educaționale:
- Multe dintre lucrurile pe care
copiii trebuie să le memoreze se uită.
- Dacă doar știi o grămadă de
lucruri nu înseamnă că ești deștept.
- Elevii învață mult mai bine ce li
se pare interesant.
- Elevii sunt mai puțin interesați
de ceea ce li se impune și mult mai entuziaști când au și ei un cuvânt de
spus.
- Chiar dacă un anume conținut contribuie
la creșterea notei la teste și examene, nu înseamnă că trebuie să și parcurgem conținutul respectiv.
- Elevii au succes într-un mediu în
care sunt cunoscuți și în care simt că celorlalți le pasă de ei.
- Vrem ca un copil să se dezvolte
sub mai multe aspecte, nu doar din punct de vedere academic.
- Doar pentru că o lecție( sau o
carte/ oră//test) e mai grea nu înseamnă că e și mai bună.
- Copiii nu sunt doar niște adulți
mai scunzi.
- Contează conținutul, nu eticheta.
(Explicațiile celor afirmate mai sus se pot citi
aici)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu