Iată câteva constatări principale ale cercetării:
- 9 din 10 profesori au răspuns că le place meseria pe care o au și că tot profesori s-ar face, dacă ar fi să opteze din nou pentru un job (răspuns dat de 8 din 10 respondenți)
- 68% dintre cadrele didactice sunt femei
-91% au studii universitare
- profesorii pun preț pe feedbackul pe care îl primesc, 6 din 10 profesori chestionați afirmând că și-au îmbunătățit practicile didactice ca urmare a feedbackului primit
- profesorii sunt cuprinși în programe de dezvoltare profesională, dar domeniile pe care le consideră neacoperite sunt utilizarea noilor tehnologii în procesul didactic și pedagogia pentru copiii cu nevoi speciale
-se acordă o importanță deosebită colaborării, profesorii raportând faptul că, atunci când aceasta există, satisfacțiile meseriei sunt mai mari
- numărul de ore de muncă pe săptămână diferă, cel mai mult lucrând profesorii din Japonia- 54 de ore, Singapore -48 de ore, Anglia - 46 de ore, SUA- 45 de ore.
Măsura în care profesorii se simt apreciați în societate diferă de la un continent la altul și de la țară la țară, dar per total, două treimi dintre profesorii chestionați consideră că meseria lor nu este prețuită. Excepție fac profesorii din Malaezia (84%), Singapore (67%), Finlanda (59%), Olanda (40%) și UK(35%)
Date foarte interesante despre practicile didactice, managementul școlilor, aprecierea și evaluarea profesorilor, dezvoltarea profesională, autoevaluarea eficacității și satisfacției profesionale se pot analiza în profilul de țară al României care poate fi descărcat aici : http://www.oecd.org/edu/school/TALIS-Country-profile-Romania.pdf
Studiul poate fi accesat aici: http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/education/talis-2013-results_9789264196261-en#page45
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu