miercuri, 21 ianuarie 2015

Flipped classroom, învățare pe dos


Flipped clasroom (un fel de învățare pe dos,  nu am găsit încă un echivalent în limba română)  este un concept  revoluționar,  despre care la noi se știe puțin, iar la alții a început deja să se extindă  rapid (de exemplu, în 2011, în SUA,  liceul Clintondale de lângă Detroit  a devenit prima școală din țară organizată în totalitate pe modelul flipped classroom). 


Pe scurt,  flipped classroom constă în următoarele : se înlocuiește metoda clasică de învățare – în care profesorul predă lecția în sala de clasă și le dă elevilor teme pentru acasă, cu un mod de lucru conceput exact invers și bazat pe tehnologie – elevii  vizionează  acasă prezentarea video a conținutului lecției (realizată de profesor), comunică online cu colegi și profesori pentru clarificări, pentru ca a doua zi, la școală, în clasă, la ora de curs, să întrebe, să discute și să lămurească cu profesorul  conceptele prezentate, să aplice ce a învățat în situații noi, de viață reală, să facă de fapt, temele, dar nu singur,  ci în colaborare cu ceilalți.

O fi bine sau nu? Cei care practică această metodă au povestit și o vor mai face. Și, la urma urmei, cum am citit undeva ”good teaching comes in many forms, and the flipped-classroom mentality can be one of many solutions for educators.


foto credits: Washington.com


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu