”O grădină îngrijită, cu flori și iarba tunsă,
amenajată în fața clădirii, te face să te simți bine încă de la intrare. Școala
are un nume frumos, care o distinge în peisajul local. Geamurile claselor sunt pictate
în culori vesele, sunt pe ele flori, steluțe și păsări. Pe toate coridoarele
sunt aviziere cu informații actualizate despre școală, fotografii cu copii participând
la activități, panouri cu lucrări ale copiilor, ghivece cu plante decorative.
Este curat în orice spațiu, inclusiv la grupurile sanitare, unde există gresie, faianță, săpun lichid și uscătoare de mâini. În săli există mobilier modular, în culori variate de la clasă la
clasă, așezat în forme diferite. Fiecare clasă este
personalizată cu afișaje specifice, poze, lucrări ale elevilor.
Profesorul de serviciu și
directorul îi întâmpină pe elevi la intrarea în școală și le urează o zi bună, verificând ținuta și
intrarea în sălile de clasă. Chipurile vesele ale copiilor exprimă fericirea că
sunt din nou împreună pentru o altă zi de școală.
E un zumzet permanent, se intră
și se iese din toate direcțiile, nu există intrări separate pentru elevi și profesori, grupuri de părinți, profesori și elevi discută în diferite spații
ale școlii, în bibliotecă, la director în birou, la mesele de pe coridoare, în
administrație; școala pare un stup în care se lucrează împreună.
Uși deschise peste tot, din
biroul directorului se aude un cântec la modă, din cancelarie și din sălile de
clasă se aud râsete. Profesorii vorbesc cu copiii și sărbătoresc împreună succesele.
Se simt bine împreună și sunt mândri de
școala lor.”
(sursa: ”O școală prietenoasă”, A.Tîrcă și E.Rădulescu, Editura Humanitas Educațional, 2004)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu