sâmbătă, 14 februarie 2015

Despre mituri în educație - Andreas Schleicher


Acum câteva zile,  Andreas Schleicher, directorul OECD pentru educație și persoana responsabilă cu testarea PISA, a  scris pentru BBC un articol în care, pe baza analizelor la nivel mondial, desființează principalele mituri vehiculate atunci când se vorbește despre un sistem de învățământ performant:

1.Copiii din mediile dezavantajate sunt condamnați să aibă rezultate slabe la școală.

Rezultatele PISA  arată că procentul de 10% de copii de 15 ani care provin din cele mai sărace medii din Shanghai sunt mai buni la matematică decât cei 10% cei mai  privilegiați elevi din SUA și Europa ( sistemele de învățământ bune îi sprijină pe copiii din mediile dezavantajate prin atragerea celor mai buni profesori la clasele cele mai slabe și a celor mai buni directori la cele mai problematice școli.)

Copiii din medii sociale similare au performanțe diferite, în funcție de școala la care merg sau de țara în care trăiesc.

2. Imigranții au rezultate mai slabe.

Nu există nicio legătură între numărul copiilor din familii de imigranti si rezultatetele elevilor dintr-o țară – contează la ce școală merg copiii și nu ce origine au.

3. Banii sunt cei mai importanți.

Succesul în educatie nu depinde neapărat de cât se cheltuiește, ci de cum se cheltuieste ( de ex., un elev din Slovacia, unde se cheltuiește $53,000 per elev cu vârsta între 6-15 ani performează la fel ca un elev din SUA unde se cheltuieste $115,000 per elev).

4. Clase cu un număr mai mic de elevi = rezultate mai bune.

Rezultatele PISA arată că nu există nicio legătură între mărimea clasei și rezultatele învățării, nici la nivelul unei țări, nici în cadrul comparației dintre țări.
Sistemele de învățământ care au succes preferă să investească în salarii mai mari pentru profesori si nu în clase cu un număr mai mic de elevi.

5. Selecția academică duce la rezultate mai bune.

Nicio țară cu un sistem de învățământ foarte stratificat, cu repetenție etc. nu se află printre cele cu rezultate bune la PISA.

6. Era digitală impune noi discipline de studiu și un curriculum mai variat.

Se dă ca exemplu educația financiară, un domeniu de interes în ultima vreme – rezultatele PISA arată că nu există nicio legătură între cat de multă ed. financiară se face într-o țară și gradul de alfabetizare financiară (sunt cei mai buni la evaluarea alfabetizării financiare elevii din sistemele de învățământ care au făcut eforturi să dezvolte competențele de matematică).

In sistemele performante, curriculumul nu este mai extins cu o milă și mai adânc cu un cm, ci tinde să fie riguros, pe scurt, constă în câteva lucruri predate bine și în profunzime.

7. Ai succes, dacă te naști talentat.

Mulți psihologi afirmă în mod greșit că rezultatele unui elev sunt produsul unei inteligente moștenite, nu al unui efort susținut.

În Finlanda, Singapore si Hong Kong elevii, părinții profesorii și publicul larg împărtășesc concepția potrivit căreia toți copiii sunt capabili să atingă standarde înalte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu