Am urmărit cam ce se întâmplă cu clasele pregătitoare și am văzut un anumit entuziasm general (pe care credeam că l-am pierdut în sistem) pentru a amenaja frumos spațiul de învățare, pentru a utiliza metode și materiale de lucru variate și pe placul copiilor, pentru a-i avea pe părinți mult mai aproape de școală (așa cum se poate vedea în imaginile de mai jos).
De câte ori intru într-o școală, sunt imediat invitată să văd clasa pregătitoare, e un fel de mândrie locală că au reușit, că da, se poate și la ei. E și acesta un exemplu că există energie și resurse în școli pentru ceea ce numesc ”o schimbare de jos în sus”, reforma la firul ierbii.
Când
reformele de sus în jos întârzie sau nu sunt eficace, nu trebuie să mai
așteptăm prea multe de la autorități, guvernanți și politici educaționale, ci trebuie să facem reforma din interior, să
acționăm la firul ierbii, în sala de clasă, în școală, în universitate, acolo unde
trebuie să aibă loc adevăratele schimbări, făcute de profesori, directori
și manageri devotați și responsabili.
(foto credits: Vasilica Ungureanu, prof. înv. primar la Școala 4 ”Elena Donici Cantacuzino” din Pucioasa)
Pagini
- Acasa
- Despre mine
- Publicatii
- Experienta
- Oferta de cursuri pe teme de educatie
- Cum transformi o scoala
- Vorba de educatie
- Campania „Scoli creative”
- Campania „Toata scoala citeste”
- Clase în aer liber - educație în natură
- Starea de bine in scoala
- Videos
- Fotografii - viața profesională
- Media
- Recunoastere si testimoniale
- Contact
marți, 17 februarie 2015
De „jos” în „sus”, clasa pregătitoare
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu