joi, 12 martie 2015

Despre educație și nu numai - lecții de la Solomon Marcus (10)

foto credits: Radio Romania Iasi
Despre cum să-i conecteze școala pe tineri la valorile contemporane: 


”Accent esenţial pe educarea omenescului, pe educarea comportamentului în societatea globală. De pildă, copiii, chiar la gimnaziu, mai toţi vorbesc engleză, scriu pe internet, au adrese de e-mail. Ei bine, educaţia trebuia să folosească aceste pârghii, pentru ca să îi deprindă pe copii să interacţioneze cu cei de vârsta lor de pe toate meridianele şi paralele lumii. Vă daţi seama că în momentul în care reuşim să creăm o solidaritate între copiii noştri şi copiii din alte părţi, o solidaritate comunicaţională, să simtă că, în fond, au aceleaşi nevoie fundamentale. Cât de mult ar contribui lucrul acesta pentru a diminua violenţa crescândă care există în lumea asta. Pe urmă, să facem acest pas curajos să primenim programele. Multe programe sunt învechite. Cele mai multe dintre marile descoperiri ştiinţifice ale secolului al XX-lea nu îşi au încă loc în programe. Inacceptabil. La fel manualele sunt pline de lucruri depăşite. Nu aerisim, nu deschidem ferestrele.”

Despre  frustrarea tinerilor

”...universitatea continuă acest model axat pe, cum mereu îl exprimă tinerii cu care sunt în corespondenţă, îndopare cu informaţii, cunoştinţe. E o ruptură între ce cunoşti şi ce înţelegi, între problemele despre care eşti obligat să înveţi, să dai examen şi problemele pe care tu le simţi ca importante şi doreşti să lămureşti. E această ruptură pe care mulţi tineri o simt. Pe baza mesajelor pe care le primesc de la aceşti tineri, mă consider un fel de purtător de cuvânt al acestei populaţii de elevi pe care nimeni nu îi ascultă. Nimeni nu le dă atenţie. Nici singurul săptămânal dedicat educaţiei – Tribuna Învăţământului – n-ai să vezi, aproape niciodată, puncutl de vedere al celor care suportă procesul educaţional. Să nu mai vorbesc de televiziuni, care nu invită la dezbateri decât oameni politici, sindicalişti şi jurnalişti. Şi ei se simt frustraţi din acest punct de vedere.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu