Foto din arhiva personală - după câștigarea trofeului la Festivalul de teatru ”George Constantin”, în urmă cu vreo 13 ani, cu copii din trupa de teatru |
Dacă vom avea și un curriculum/ curriculum guidelines, acesta ar trebui să pună accentul nu pe elementul performare (alegerea unui scenariu, repetiții, costume, prezentarea în fața unui public), ci pe extraordinarul potențial pe care orele de teatru îl au ca experiențe de învățare și de explorare a multiplelor fațete ale personalității umane, a vieții însăși, care este de fapt teatrul.
În școala din orășelul în care am predat am înființat undeva în anul 1999 un club de teatru în care, pe lângă faptul că pregăteam câte o piesă pe semestru (în lb. engleză la început, apoi în română), pe care o prezentam în fața colegilor și părinților, mai târziu în concursuri județene, apoi în festivaluri naționale în care am început să fim premiați (printre altele, cu Marele Trofeu al Festivalului ”George Constantin” din București), am învățat să facem lucrurile bine, să explorăm idei și contexte noi, să ne descoperim pe noi și lumea din jur.
Toți copiii care au trecut prin clubul de teatru sunt astăzi tineri de succes în diferite domenii ( deși mulți dintre ei nu aveau rezultate academice deosebite), iar trei dintre ei, care au fost în aceeași clasă la gimnaziu, ( Alexandru Sinca, Paul Diaconescu și Silviu Mircescu) au terminat UNATC București și s-au remarcat deja în filme și spectacole.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu