vineri, 26 februarie 2021

Azi, un an - ce s-a schimbat în educație

Azi, se împlinește un an de când a fost identificat pacientul zero la noi și am vorbit la Radio România Cultural, la emisiunea GPS Cultural, despe o temă care ar trebui să fie dezvoltată și analizată în perioada următoare, pentru că nu se știe ce ne mai așteaptă în viitor – ce s-a schimbat în educație în acest an. Nu avem încă analize serioase despre cât a câștigat și cât a pierdut educația în această perioadă, dar le așteptăm cât de repede, de la sociologi și cercetători. 

Pe scurt, am spus că marele câștig se află în zona profesorilor, care au trecut neașteptat de bine în noua paradigmă, au făcut eforturi, au învățat și s-au împrietenit cu tehnologiile digitale, au progresat singuri sau ajutați de colegi. 

Pierderea cea mai mare este la elevi, acei copii care nu au avut acces la lecțiile la distanță și ei au nevoie de ajutor, oricât de târziu va veni acesta. În plus, cred că foarte mulți copii au avut probleme socio-emoționale, cauzate atât de lipsa contactului cu colegi și prieteni, cât și de presiunea școlii online.

Părinții au investit timp și și-au ajutat copiii așa cum nu au făcut-o niciodată până acum. 

Anul acesta ne-a arătat și că instituțiile sistemului nu au capacitate de a face față unei asemenea provocări, nu s-au mobilizat, au făcut greșeli, au acționat cu întârziere sau nu au făcut-o deloc. Sper ca lecțiile învățate să le ajute în viitor. 

În plus, nu cred că am fost pe fază și nu am avut puterea, capacitatea și resursele să creăm o nouă normalitate în educație, să inovăm, să ne resetăm, să schimbăm major viziuni, politici, să ne reinventăm și să ne reformăm sistemul de învățământ. Poate că a fost și o perioadă prea copleșitoare, nu știu.

O să mai revin cu această temă, gând bun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu