foto credits: azed.gov |
O
idee care îmi place și care ar prinde bine și la noi, că ne-am deformat prea rău și parcă avem tot mai puțini oameni integri – un program național de
educație pentru dezvoltarea caracterului. Școlile din SUA care doresc să se înscrie în
acest progam și să devină ”școli cu caracter” (schools of character) trebuie să
integreze în curriculum, în activitățile extrșcolare, în relația cu părinții și
comunitatea și în procesul de dezvoltare profesională cele 11 principii ale educației caracterului dezvoltate de Character. org:
- Comunitatea școlii promovează un set de valori fundamentale pentru ceea ce se numește caracter.
- Școala definește caracterul într-un mod complex - e vorba de a gândi, a simți și a face.
- Școala are o abordare proactivă pentru dezvoltarea caracterului.
- Școala creează o comunitate căreia îi pasă.
- Școala oferă elevilor oportunități de a acționa pe baza unor valori morale.
- Școala oferă un curriculum plin de sens și provocator, care asigură respectul pentru toți elevii, le dezvoltă caracterul și îi ajută să aibă succes.
- Școala dezvoltă motivația intrinsecă a elevilor.
- Personalul școlii formează o comunitate care prețuiește morala și etica și care face eforturi comune pentru educația caracterului.
- Școala practică un leadership participativ si există sprijin instituțional consistent pentru această initiativă.
- Școala îi implică pe părinți și membri ai comunității în acest efort.
- Școala își evaluează în mod regulat cultura și climatul, modul în care personalul respectă statutul de educatori ai caracterului și măsura în care elevii demonstrează că au un caracter bun.
Cam ce fac aceste școli care primesc statutul de școli ale caracterului – aici.În plus, o teză de doctorat interesantă, cu titlul ”Un curriculum pentru caracter” - aici.