foto credits: pagina de facebook The Change Hub |
Pagini
- Acasa
- Despre mine
- Publicatii
- Experienta
- Oferta de cursuri pe teme de educatie
- Cum transformi o scoala
- Vorba de educatie
- Campania „Scoli creative”
- Campania „Toata scoala citeste”
- Clase în aer liber - educație în natură
- Starea de bine in scoala
- Videos
- Fotografii - viața profesională
- Media
- Recunoastere si testimoniale
- Contact
marți, 26 septembrie 2017
O altfel de clasă la Spiru
duminică, 24 septembrie 2017
Lectii finlandeze (6)
După succesul avut cu Finish Lessons, renumitul expert în educație, Pasi Salhberg, ne oferă o a doua carte, apărută recent la editura Corwin . Așa cum menționează autorul, `FinnisED Leadership - Four Big, Inexpensive Ideas To Transform Education` este scrisă pentru liderii de la nivel local, din școli și din clase și conține o gamă largă de idei practice și sugestii de politici educaționale.
Cele 4 idei importante pe care cartea le promovează sunt următoarele:
1. Pauzele regulate și exercitiile fizice sunt cruciale pentru învățare.
2. Datele mici (small data) pot fi adesea mult mai eficace decât datele mari (big data) pentru a face schimbări importante.
3. Creșterea echității este o componentă esențială în procesul de îmbunătățire a calității educației.
4. Aderarea la miturile despre educația din Finlanda te poate distrage de la calea pe care ar trebui să mergi pentru a-ți reforma școala.
Cele 4 idei importante pe care cartea le promovează sunt următoarele:
1. Pauzele regulate și exercitiile fizice sunt cruciale pentru învățare.
2. Datele mici (small data) pot fi adesea mult mai eficace decât datele mari (big data) pentru a face schimbări importante.
3. Creșterea echității este o componentă esențială în procesul de îmbunătățire a calității educației.
4. Aderarea la miturile despre educația din Finlanda te poate distrage de la calea pe care ar trebui să mergi pentru a-ți reforma școala.
sâmbătă, 16 septembrie 2017
Când profii dau culoare școlii
Ca inițiatoare a proiectului „Dă culoare școlii tale”, cel care a dat startul și la noi a schimbării la față a clădirilor și curților școlilor, urmăresc și înregistrez pe blog orice inițiativă de acest fel. De curând, la Școala „Nicolae Orghidan” din Brașov, cu niște vopsea, pensule, un pic de creativitate, dar, mai ales, cu o ECHIPĂ de profesori cu drag de școala în care muncesc și de copiii cu care lucrează, curtea școlii a devenit una mai colorată și mai primitoare.
Photo credits: pagina de facebook a școlii nr.9 Brașov.
Etichete:
calitatea spatiului educational,
comunitatea școlilor prietenoase,
cum ne schimbăm școala,
interventii artistice in spatiul scolii,
managementul spatiului,
mediul fizic scolar,
reforma din interior,
schimbarea la fata a scolii,
spatiul educational,
spatiul scolii
vineri, 15 septembrie 2017
Vocea elevilor (IV) - Raport CNE 2017
Am crezut dintotdeauna că nu putem face educație de calitate fără să auzim și vocea elevilor și să luăm aminte la ce spun și ei. Un raport bun, concis, la obiect, bazat pe o analiză făcută la nivel național de structurile locale ale Consiliului Național al Elevilor ne demonstrează că sunt încă multe de făcut în școli pentru ca elevii să devină și în practică (nu doar pe hârtie, în proiecte instituționale și planuri manageriale!!) parteneri în demersul educațional care îi vizează direct și să aibă un cuvânt de spus în ceea ce privește modul în care se desfășoară procesul de învățare în fiecare școală.
Din analiza realizată de elevi reies următoarele:
- 28 % dintre elevi nu se simt în siguranță în școli;
- doar 59, 8% dintre elevi sunt consultați în legătură cu oferta de curriculum la decizia școlii;
- 47 % dintre elevi au fost discriminați cel puțin o dată în școlile în care învață;
- rata elevilor care au beneficiat de evaluare subiectivă este de 63%;
- prea puțini elevi beneficiază de consiliere psihopedagogică;
- 15 % dintre elevi au fost sancționați pentru postările din online;
- 73 % dintre elevi au fost informați la început de an școlar în legătură cu planificarea materiei;
- rezultatele evaluărilor nu sunt transmise în termen de 15 zile (aproape 70% dintre elevii chestionați au constatat acest lucru);
- în multe cazuri, feedbackul dat de elevi nu este luat în considerare de profesori;
- absența în catalog continuă să fie folosită ca mijloc de constrângere (29 %);
- 40% dintre elevi nu beneficiază de reducere la transportul local ;
- doar 26 % dintre elevi au fost informați în legătură cu hotărârile CA;
- un procent mic de elevi (36%) consideră că și-au exprimat părerea în legătură cu problemele care îi afectează în mod direct în cadrul consiliilor școlare ale elevilor.
Raportul poate fi citit aici
Din analiza realizată de elevi reies următoarele:
- 28 % dintre elevi nu se simt în siguranță în școli;
- doar 59, 8% dintre elevi sunt consultați în legătură cu oferta de curriculum la decizia școlii;
- 47 % dintre elevi au fost discriminați cel puțin o dată în școlile în care învață;
- rata elevilor care au beneficiat de evaluare subiectivă este de 63%;
- prea puțini elevi beneficiază de consiliere psihopedagogică;
- 15 % dintre elevi au fost sancționați pentru postările din online;
- 73 % dintre elevi au fost informați la început de an școlar în legătură cu planificarea materiei;
- rezultatele evaluărilor nu sunt transmise în termen de 15 zile (aproape 70% dintre elevii chestionați au constatat acest lucru);
- în multe cazuri, feedbackul dat de elevi nu este luat în considerare de profesori;
- absența în catalog continuă să fie folosită ca mijloc de constrângere (29 %);
- 40% dintre elevi nu beneficiază de reducere la transportul local ;
- doar 26 % dintre elevi au fost informați în legătură cu hotărârile CA;
- un procent mic de elevi (36%) consideră că și-au exprimat părerea în legătură cu problemele care îi afectează în mod direct în cadrul consiliilor școlare ale elevilor.
Raportul poate fi citit aici
miercuri, 13 septembrie 2017
Education at a Glance 2017
Caldă, s-a lansat ieri! Education at a Glance: OECD Indicators conține informații cheie despre impactul educației, resursele investite în acest domeniu, acces, participare și organizarea școlilor din cele 35 țări membre și altele partenere OECD. Plus date referitoare la înscrierea în învățământul licel, mobilitatea elevilor, nevoile de pe piața muncii și calificările obținute în sistemele de învățământ. Un rezumat al publicației în limba engleză poate fi citit aici)
marți, 5 septembrie 2017
(Pot fi) obiective pentru noul an
Începe școala și ține de fiecare profesor și de fiecare director ca în
acest an școlar să planifice și să deruleze lecții și activități în care
elevii să învețe:
1. Să gândească critic și să rezolve probleme.
2. Să colaboreze în cadrul unor diverse rețele.
3. Să fie îndemânatici și să se adapteze la contexte noi.
4. Să aibă inițiativă și abilități de antreprenoriat.
5. Să comunice bine, oral și în scris.
6. Să acceseze și să analizeze informația.
7. Să fie curioși și să aibă imaginație.
Pentru că asta reiese din toate studiile și asta spun toți specialiștii în educație că ar trebui să învețe un copil în ziua de azi, pentru a-i fi bine mâine, când va fi adult.Un articol recent în WEF despre aceste „survival skills”, așa cum le vede Tony Wagner, poate fi citit aici.
1. Să gândească critic și să rezolve probleme.
2. Să colaboreze în cadrul unor diverse rețele.
3. Să fie îndemânatici și să se adapteze la contexte noi.
4. Să aibă inițiativă și abilități de antreprenoriat.
5. Să comunice bine, oral și în scris.
6. Să acceseze și să analizeze informația.
7. Să fie curioși și să aibă imaginație.
Pentru că asta reiese din toate studiile și asta spun toți specialiștii în educație că ar trebui să învețe un copil în ziua de azi, pentru a-i fi bine mâine, când va fi adult.Un articol recent în WEF despre aceste „survival skills”, așa cum le vede Tony Wagner, poate fi citit aici.
duminică, 3 septembrie 2017
O idee frumoasă de început de an
foto credits - pag FB Scoala Valea Lupului |
Ne-a plăcut ce vor profesorii de la școala din comuna Valea Lupului din Iași să facă pentru acest început de an școlar: „Orice lucru trainic trebuie clădit pe ceva stabil...Haideți să punem împreună pietrele pentru a construi un an școlar rodnic! Vă invităm, copii de grădiniță, elevi de la toate clasele, părinți, cadre didactice, ca în prima zi de școală să aduceți o piatră mai mare sau mai mică pe care să scrieți/desenați ceva important pentru voi în educație. Împreună, aceste pietre vor forma o alee care ne va aminti mereu care sunt valorile ce ne ghidează.”
Abonați-vă la:
Postări (Atom)