Nu sunt de părere că ar trebui să împrumutăm modele din alte părți,
mai degrabă cred că e necesar să analizăm ce funcționează la noi și să
construim pe ce avem bun, dar consider că e foarte important să
cunoaștem inițiativele și ideile de
succes de prin alte colțuri ale lumii, să reflectăm la ele și să vedem ce s-ar potrivi și ce am putea schimba și pe la noi, ca să ne fie mai bine. Iar când vorbim de profesorii
finlandezi e clar, ne spune și titlul unui articol apărut azi în ”The Guardian”- sunt
”altfel” pentru că au parte de:
- formare inițială și continuă cât cuprinde
și de calitate ( bazată pe cercetare, în centre de formare care sunt
adevărate laboratoare în care profesorii aplică teorii despre care
învață la universitate, cam cum fac studenții la medicină într-un
spital)
- respect din partea societății ( chestie de cultură
națională, profesorii fiind dintotdeauna considerați ca ”civilizatorii”
satelor finlandeze, valori precum echitatea și colaborarea bine
înrădăcinate etc.)
- libertate (inspectoratele/inspecțiile au fost
desființate din 1990, nu există testări naționale, școlile au autonomie
privind curriculumul și evaluarea, iar sistemul funcționează pe bază de
încredere între școli și autorități și asumarea responsabilității
locale).
Cam așa, ”food for thought”, cum spun englezii.
Pagini
- Acasa
- Despre mine
- Publicatii
- Experienta
- Oferta de cursuri pe teme de educatie
- Cum transformi o scoala
- Vorba de educatie
- Campania „Scoli creative”
- Campania „Toata scoala citeste”
- Clase în aer liber - educație în natură
- Starea de bine in scoala
- Videos
- Fotografii - viața profesională
- Media
- Recunoastere si testimoniale
- Contact
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu