Cu speranță și dorința sinceră de a schimba câte ceva prin școli și
pentru că am văzut cât de mult se citește și inspiră, cum, necum,
printre picături, am crescut și în acest an blogul cu idei pentru o
educație modernă. Poate că nu întâmplător, primele 5 cele mai citite
articole din cele 82 publicate pe blog în 2019 sunt despre ce înseamnă
un director bun și nevoia de a-l simți prezent în școală și aproape,
despre starea de bine a profesorilor și despre modele de succes ce pot
fi repere în educație.
Mulțumesc celor cu care am fost #împreunăpentrueducație și în 2019!
1. Directorul de lângă noi
Un
băiețel de gimnaziu cu care vorbeam zilele trecute în Pucioasa nu a
știut să
îmi spună cum o cheamă pe directoarea școlii în care învață și mi-a spus
că o
vede doar la deschiderea școlii și când vine în clasă să îi certe („să
urle la
noi”, citez ) pentru că au făcut niște rele. Cum e foarte trist ce am
auzit și pentru că am văzut și eu că unii directori sunt foarte vizibili
online(și prin diverse alte activități prin care își promovează propria
persoană) și aproape nevăzuți în școala lor, las aici o
#vorbădeeducație despre
ce le spun directorilor în cursurile de management educațional pe care
le țin
și în care vin cu multe exemple din experiența personală de directoare
de
școală.
2. An școlar cu stare de bine
Pentru
că mâine
începe școala, iată câteva idei care nu doar că te vor ajuta să-ți
păstrezi în continuare relaxarea din vacanță când vei reintra în haina
de profesor, dar te-ar putea ghida în a fi
într-o stare de bine tot anul școlar 2019 - 2020.
3. 2 idei pentru a crește starea de bine a profesorilor
Într-o școală, starea de bine a profesorilor se construiește ca o casă,
începi cu fundația, adică organizarea, alocarea de responsabilități, cultura,
atitudinea managerilor etc. După, începi să adaugi tot felul de ingrediente, care să tot
crească acel sentiment benefic pentru profesori, de a se simți bine
împreună cu colegii, la locul de muncă. Astăzi, vin cu 2 idei în acest sens.
4. Nobelul pentru educație 2019
Tocmai s-a anunțat, acum vreo jumătate de oră, câștigătorul „Global
Teacher Prize”2019, un fel de premiu Nobel pentru educație, iar el este
Peter Tabichi, un profesor de matematică și fizică care predă într-o
școală amărâtă dintr-o comunitate foarte săracă din Kenya (cu foamete pe
bune, abandon cât cuprinde, cu mers pe jos 7 km până la școală, trei
sferturi din copii orfani etc.). Cum de ce a luat premiul? Nu tu goana
după propria imagine, spectacol și formă fără fond? Doar
atât - îi ajută pe copiii aceia sărmani să își depășească condiția, să
promoveze, să ajungă la competiții naționale și internaționale, să fie
conectați cu lumea, să le crească stima de sine, face pregătire cu ei
în afara orelor și în weekend, merge la ei acasă să vadă ce probleme au
și cu ce îi poate ajuta.
5. Vorba de educație-exemplul Simona Halep
Am mai spus, dar azi trebuie să zic iar, ce lecții grozave de dirigenție s-ar putea face în școli
având-o ca subiect pe Simona Halep! S-ar putea discuta cu copiii despre
muncă, ambiție și curaj. Sau despre profesionalism și lucrul bine făcut.
Sau despre succesul acela adevărat și trainic, care nu vine prin „pile
și relații”, oportunism și compromisuri, ci prin muncă, efort constant,
perseverență și ambiție. Și, nu în ultimul rând, despre bun simț,
modestie și naturalețe.
Pagini
- Acasa
- Despre mine
- Publicatii
- Experienta
- Oferta de cursuri pe teme de educatie
- Cum transformi o scoala
- Vorba de educatie
- Campania „Scoli creative”
- Campania „Toata scoala citeste”
- Clase în aer liber - educație în natură
- Starea de bine in scoala
- Videos
- Fotografii - viața profesională
- Media
- Recunoastere si testimoniale
- Contact
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu