marți, 17 martie 2020

Cum face China școală acasă în vremea coronavirusului



Pe 9 februarie, aproape 200 de milioane de elevi din ciclul primar și gimnazial din China și-au început noul semestru online.

Cu toate școlile închise din cauza focarului de coronavirus, țara s-a angajat în ceea ce ar putea reprezenta cel mai mare exercițiu simultan de învățare online din istoria umanității.

După ce a suspendat deschiderea școlilor pentru noul semestru, Ministerul a lansat o inițiativă intitulată „Asigurarea învățării fără întrerupere atunci când cursurile sunt întrerupte”. Pe parcursul a două săptămâni, cu toate întâlnirile față în față interzise, ​​Ministerul a organizat tele-conferințe cu agențiile de management școlar, furnizori de platforme și cursuri online, furnizori de telecomunicații și alte părți interesate pentru a planifica implementarea inițiativei.

Asigurarea că toți studenții pot accesa oportunități de învățare digitală este cea mai importantă provocare, împreună cu disponibilitatea cadrelor didactice de a proiecta și furniza tutoriale online. Acest lucru a determinat Ministerul Educației să lucreze alături de Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației pentru:
  • a mobiliza toți furnizorii majori de servicii de telecomunicații pentru a stimula serviciul de conectare la internet pentru educația online, în special pentru regiunile cu probleme;
  • a îmbunătăți lățimea de bandă a principalelor platforme de servicii de educație online, în special capacitatea platformei naționale de cloud pentru resurse educaționale și servicii publice pentru a servi simultan milioane de vizitatori;  
  • a mobiliza resursele din întreaga societate pentru furnizarea de cursuri și resurse online. Peste 24.000 de cursuri online au fost făcute accesibile studenților universitari. 22 de platforme de curs online validate, majoritatea împuternicite de inteligența artificială, au fost mobilizate pentru a oferi școlilor primare și gimnaziale cursuri online gratuite;
  • a adopta metodologii flexibile și adecvate pentru a facilita învățarea. Școlile și profesorii sunt sfătuiți să aleagă modurile de livrare adecvate bazate pe pregătirea locală, inclusiv platforme online, televizoare digitalizate sau aplicații mobile. Profesorii au primit îndrumări cu privire la metodologiile de predare, inclusiv prin transmiterea în direct de tutoriale online și MOOC-uri. Numărul recomandat de ore de învățare online variază în funcție de grad;   
  • a consolida securitatea online prin colaborarea cu sectorul telecomunicațiilor și furnizorii de servicii de platformă online;
  • a furniza sprijin psiho-social și cursuri despre virus și protecție împotriva acestuia.
„În mai 2019, China a găzduit Conferința internațională UNESCO privind inteligența artificială și educația, prima de acest fel. Unul dintre mesajele sale principale a fost acela de a asigura că tehnologia servește incluziunii și echității în educație și nu lărgește decalajul digital ”, a declarat Stefania Giannini, director general adjunct pentru educație.

”Răspunsul Chinei la o situație de urgență în domeniul sănătății la nivel național a fost ghidat de această preocupare, astfel încât învățarea continuă pentru toți copiii și tinerii. Lucrăm cu parteneri din China pentru a oferi consultanță tehnică cu preocuparea principală că prioritatea este acordată grupurilor cele mai vulnerabile pentru a ne asigura că nu sunt lăsate în urmă. "

„Răspunsul sistemului de educație al Chinei la situația de urgență COVID-19 este remarcabil, în ceea ce privește calitatea facilităților de învățare de la distanță disponibile și scala necesară pentru a acoperi nevoile. Doar una dintre platformele oferite de Ministerul Educației permite conectarea simultană a 50 de milioane de studenți și profesori, permițându-le să acceseze module de învățământ primar și secundar, precum și conținut de abilități de viață relevante pentru o situație de urgență pentru sănătate ”, a declarat Marielza Oliveira, Director al biroului UNESCO Beijing. „Este impresionant cât de repede China a creat parteneriate între administrațiile naționale și locale, sectorul privat și societatea civilă, astfel încât aceste capacități ar putea fi sporite prin resurse de învățare suplimentare, de exemplu, prin difuzare TV și transmisie în direct de social media. Desigur, mai multe lucruri ar fi ideal să se întâmple: sprijin pentru părinți pentru supravegherea eficientă a activităților de învățare ale copiilor lor, conținut multilingv pentru minoritățile etnice, accesibilitate mai bună pentru persoanele cu dizabilități, conectivitate TIC îmbunătățită și abilități ale profesorilor în zonele rurale, protecție mai bună pentru siguranță și confidențialitate pentru copii în timp ce sunt online ... dar sunt sigur că, prin eforturile potrivite de a îmbunătăți învățarea la distanță, resursele extraordinare utilizate vor rămâne ca moștenire pozitivă pentru societatea chineză mult după încheierea epidemiei. "

A fost instituit și un mecanism de monitorizare și evaluare pentru a evalua rezultatele învățării elevilor. Când se vor redeschide campusurile școlare, programele de educație vor fi ajustate în funcție de rezultatele evaluării.

sursa: AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu