Așa deci, brusc și, din nou, fără analize care să fundamenteze decizia, începând cu 2023 notele de la gimnaziu nu vor mai fi luate în calcul pentru admiterea în licee. O fi bine sau nu, nu știu, trebuie documentare și cercetare, dar mi se pare că, din nou ( deja mi-e lehamite de această practică) luăm decizii care schimbă major mersul lucrurilor exact când nu trebuie, după pandemie sau chiar în, că nu am scăpat.
Poate că e adevărat că sunt cazuri în care notele luate în gimnaziu sunt mai mari decât cele de la EN, dar nu știm cât este de extins acest lucru, nu am văzut vreo analiză comparativă pe lb. română și matematică care să impună decizia luată. Mi se pare și o lipsă majoră de încredere în profesori, o etichetă generală care se pune tuturor - nu știți sau nu vreți să evaluați corect, sunteți corupți, dați note mari pentru diferite interese, nu evaluați competențele din programă etc.
În loc să dezvoltăm STANDARDE DE EVALUARE pe discipline și să formăm profesorii pentru a le folosi, astfel încât să ajungem la un mod unitar și corect de a face evaluarea și a nota copiii indiferent de școala în care se află în această țară, ne trezim peste noapte să mai săpăm un pic la temelia sistemului, să se prăbușească complet, cu motivația pentru învățare a elevilor cu tot.
Nici măcar nu au ținut cont de ce recomandă OECD în Raportul privind evaluarea în România din 2017 - să se ia în considerare la EN doar mediile din clasele a VII-a și a VIII-a. Nici măcar nu fac această schimbare cu o generație, cei de a V-a de anul acesta, nu cei de a VIII-a. Demisia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu