Cum vă spun de ceva timp, interesul țărilor (cele interesate de educație și de cum cresc și evoluează tinerii) față de starea de bine în școală crește pe zi ce trece, în contextul în care episoadele depresive în rândul copiilor sunt tot mai frecvente.
În Danemarca, guvernul monitorizează și evaluează anual starea psihică și emoțională a copiilor și asta nu este de ajuns. Efortul este completat cu succes și mult mai aplicat de către experți, profesori și organizații inovatoare, care au introdus în 600 de școli o aplicație prin care „elevii sunt frecvent evaluați după niște indicatori ai stării de bine setați în aplicație. Interfața aplicației este un câine care le adresează copiilor mai multe întrebări despre viața lor. Este un fel de test folosit săptămânal. Practic, copiii notează de la 1 la 5 modul în care se simt în acel moment, relația cu familia și alte aspecte ale vieții lor. Profesorii citesc rapoartele rezultate în aplicație pe întreaga clasă, privind starea psihică și emoțională a copiilor, igiena somnului, performanța academică, activitatea fizică și cum toate astea influențează comportamentul elevilor în general.”
„Woof analizează, cu ajutorul unor algoritmi, răspunsurile elevilor, și prezintă un fel de tablou al stării de bine la clasă, ca pe urmă să sugereze pe ce aspecte problematice ar trebui să se concentreze clasa. Copiii sunt antrenați apoi de profesori în găsirea unor soluții la problemele respective. De exemplu, dacă aplicația detectează că cei mici au probleme cu somnul, profesorul îi ajută să se gândească la modalități pentru a-l îmbunătăți: să stea mai puțin pe telefoane seara, să mediteze înainte de culcare sau să facă o baie fierbinte.”
Mă bucur să găsesc un astfel de articol în presa din România, țară în care ministerul nu face nimic pentru starea de bine în școală.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu