Conform publicației, tendințele în politicile educationale au fost următoarele:
- 16% s-au focalizat pe echitate si
calitate în educație (prin inițierea de programe de creștere a ratei de înscriere în școli, de îmbunătățire a
educației timpurii)
- 29% din politici au
vizat pregătirea tinerilor pentru viitor (prin măsuri de îmbunătățire a
învățământului profesional și tehnic, revizuirea Cadrului National al Calificarilor, prin derularea de programe de formare la locul de muncă
- 24% s-au axat pe
ameliorare școlară ( programe de îmbunătățire a formării intiale si continue, de realizarea a unui mediu școlar
atractiv, implementarea unor măsuri de reținere în sistem a profesorilor buni, dezvoltarea de noi curricula)
- 12% au avut
ca țintă evaluarea și notarea ( prin inițierea de măsuri de întărire a
instituțiilor responsabile cu evaluarea, prin crearea de noi instrumente
de
evaluare internă și externă)
- 9% au avut în vedere guvernarea ( crearea de institutii noi, alocarea de noi roluri si responsabilitati, reorganizare etc)
- 11% au vizat finanțarea (școlilor și elevului)
De citit, aici, rezumatul:Education Policy Outlook 2015:Making Reforms Happen
si o serie de slide-uri aici:http://www.slideshare.net/OECDEDU/education-policy-outlook-making-reforms-happen
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu