Flipped clasroom (un fel de învățare pe dos, nu am găsit încă un echivalent în limba română) este un concept revoluționar, despre care la noi se știe puțin, iar la alții a început deja să se extindă rapid (de exemplu, în 2011, în SUA, liceul Clintondale de lângă Detroit a devenit prima școală din țară organizată în totalitate pe modelul flipped classroom).
Pe scurt, flipped classroom este un mod de învățare de tip blended learning, care constă în următoarele: se înlocuiește metoda clasică de învățare – în care profesorul predă lecția în sala de clasă și le dă elevilor teme pentru acasă, cu un mod de
lucru conceput exact invers și bazat pe tehnologie – elevii vizionează acasă prezentarea video a conținutului
lecției (realizată de profesor), comunică online cu colegi și profesori pentru clarificări, pentru ca a doua zi, la
școală, în clasă, la ora de curs, să întrebe, să discute și să lămurească cu profesorul conceptele prezentate, să aplice ce a învățat
în situații noi, de viață reală, să facă de fapt, temele, dar nu singur, ci în colaborare cu ceilalți. Un astfel de mod de învățare îi oferă profesorului șansa de realiza învățare diferențiată și a de a lucra eficace cu grupuri de elevi cu abilități mixte.
Cei 4 piloni ai acestui mod de învățare sunt:
1. Un mediu flexibil - spațiul clasei, flexibilitate privind timpul de învățare și evaluarea.
2. O cultură a învățării - profesorul nu e singura sursă de informații, elevii construiesc conținuturi.
3. Conținut cu sens - crat de profesor și elevi.
4. Educator profesionist - care e la dispoziția elevilor și colaborează cu colegii săi.
O fi bine sau nu? Cei care practică această metodă au povestit și o vor mai face. Și, la urma urmei, cum am citit undeva ”good teaching comes in many forms, and the flipped-classroom mentality can be one of many solutions for educators.”
Cei 4 piloni ai acestui mod de învățare sunt:
1. Un mediu flexibil - spațiul clasei, flexibilitate privind timpul de învățare și evaluarea.
2. O cultură a învățării - profesorul nu e singura sursă de informații, elevii construiesc conținuturi.
3. Conținut cu sens - crat de profesor și elevi.
4. Educator profesionist - care e la dispoziția elevilor și colaborează cu colegii săi.
O fi bine sau nu? Cei care practică această metodă au povestit și o vor mai face. Și, la urma urmei, cum am citit undeva ”good teaching comes in many forms, and the flipped-classroom mentality can be one of many solutions for educators.”
foto credits: Washington.com |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu