miercuri, 22 februarie 2017

Idei mici pentru schimbări mari - newsletterul școlii


foto din arhiva personală - BI, concept propriu
Un buletin informativ al școlii (newsletter), care apare regulat ( de ex., la interval de o lună) și este transmis elevilor, personalului școlii, părinților și altor membri ai comunității locale este o foarte bună modalitate de a-i informa pe cei interesați despre ce se întâmplă în respectiva școală.

Buletinul are o structură și un format standard, create în funcție de viziunea și resursele proprii. Acum mulți ani, am creat și utilizat în școli un newsletter simplu, care conține următoarele rubrici:

  • mesaj de la director
  • din activitatea claselor (activitățile care au avut loc în școală în perioada acoperită de newsletter);
  • extracurriculare (activitățile care au avut loc în afara școlii);
  • succese (realizările care merită a fi cunoscute);
  • date importante (evenimentele planificate în perioada următoare);
  • anunțuri de interes larg pentru perioada care urmează;
  • date de contact ale școlii
Responsabilitatea realizării buletinului informativ o pot avea 1-2 profesori ai școlii, care au foarte bune abilități de organizare și redactare texte pe computer. În vederea realizării buletinului informativ, responsabilii:
  • primesc informațiile de inclus în newsletter pe e-mail de la profesori, directori etc.;
  • sintetizează informația primită;
  • redactează texte referitoare la activități care nu au fost transmise de colegi;
  • organizează informațiile conform structurii standard a documentului;
  • selectează și includ în document fotografii de la activități;
  • transmit textul final pentru supervizare;
  • distribuie buletinul către elevi, părinți, profesori, instituții din comunitate etc. fie în format hârtie (dacă școala are resurse financiare disponibile), fie în format electronic, pe adresele de e-mail ale abonaților
 Dacă vă place ideea și o preluați, vă rog să dați un semn!

2 comentarii: