Azi CE a dat publicității Monitorul educației și formării 2016 cu rapoarte pentru fiecare țară și analize obiective, ca să știm pe unde suntem și ce ar fi de făcut. Pentru România, sunt menționate următoarele aspecte principale:
1.România își modernizează programa
școlară în direcția învățării bazate pe competențe;
2. Părăsirea timpurie a școlii a
continuat să crească în 2015 și are a treia cea mai ridicată valoare din
UE. Elevii din mediul rural, din familiile sărace și romii sunt în
special expuși riscului de abandon
școlar și de sărăcie educațională;
3.Este de așteptat ca participarea la
învățământul preșcolar să crească în urma introducerii tichetului
social pentru copiii din familiile sărace;
4. Ponderea absolvenților de studii
superioare a crescut, astfel încât aceasta este în prezent foarte
aproape de obiectivul național, dar este în continuare una dintre cele
mai scăzute din UE, iar asigurarea relevanței învățământului superior
pentru piața muncii este o provocare;
5. Calificările și programele de studii
pentru educația și formarea profesională (EFP) nu sunt adaptate
suficient la nevoile pieței forței de muncă, iar participarea
adulților la procesul de învățare pe tot
parcursul vieții este cea mai
scăzută din UE;
6. Deși s-au înregistrat unele
îmbunătățiri, cheltuielile publice destinate educației continuă să fie foarte
scăzute.
Interesant de comparat cu Raportul de monitorizare de anul trecut și de văzut ce măsuri s-au luat.
Interesant de comparat cu Raportul de monitorizare de anul trecut și de văzut ce măsuri s-au luat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu