marți, 22 iulie 2014

Turul sentimentelor



Din experiența de director, am învățat că într-o școală climatul, etosul, atmosfera, relațiile dintre membrii comunității educaționale sunt printre elementele cheie care asigură succesul. 

Este foarte important ca directorul să evalueze regulat atmosfera din școală, de aceea ideea prezentată de ”Edutopia” mi se pare una foarte utilă. Se sugerează ca directorul de școală din când în când, să facă un tur imaginar sau real al școlii, să arunce o privire la intrare, pe holuri, în clase, în sala de sport, în birouri, pe scări, la cantină, acolo unde au loc activități extrașcolare sau întâlniri cu părinții, pentru ca apoi să se oprească și să se întrebe:

- unde și când a văzut emoții pozitive precum bucurie, mândrie, pasiune?
- unde și când a văzut emoții negative - frustrare, supărare, mânie?
- unde a detectat intimidare și hărțuire?
- unde a fost vorba de sprijin reciproc și colaborare între elevi, între adulți sau între profesori și elevi?


Exercițiul se numește  Turul sentimentelor (A Feeling Walking Tour) și poate fi făcut individual sau cu colegii din conducere. Îi va arăta directorului ce trebuie schimbat, ce locuri/ lucruri nu funcționează cum trebuie, ce trebuie păstrat și extins. 

 După care, desigur, ar urma pasul 2: să schimbe ceea ce nu merge.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu