˅ Întreg personalul școlii - echipa managerială, cadrele didactice,
personalul auxiliar și administrativ este implicat, acolo unde este cazul, în
procesul de planificare a activității, astfel încât nevoile elevilor să fie cât mai bine satisfăcute.
˅Personalul este valorizat prin implicarea în dezbaterile privind
direcțiile de dezvoltare viitoare ale școlii. Părerile lor sunt cerute și luate
în considerare.
˅Stilul echipei de management este unul incluziv și încurajator, iar
directorii școlii lucrează foarte bine în echipă cu personalul didactic.
˅Agenda de lucru este stabilită prin colaborare cu toți factorii
implicați.
˅Coordonatorii de la toate nivelurile se asigură că învățarea este în centrul
planurilor de dezvoltare/ de îmbunătățire ale școlii și al tuturor
departamentelor/ comisiilor și că strategiile, politicile și principiile școlii
sunt transpuse în practică în activitatea de zi cu zi.
˅Liderii fac vizite la clasă, dau feedback, împărtășesc cu colegii
reflecții personale și stimulează autoevaluarea.
˅Stilul managerial al școlii face ca personalul și elevii să simtă că
sunt direct responsabili de bunul mers al școlii.
˅Regulat, au loc întâlniri la care participă tot personalul școlii și
care, alături de întâlnirile cu elevii, constituie mijloace eficiente de
consultare și comunicare.
˅Directorul se consultă frecvent cu personalul, se lucrează în echipă,
cu larga implicare a elevilor, pentru ca școala să se dezvolte.
˅Discuțiile au în vedere bunele practici și domeniile care necesită
îmbunătățire.
˅Elevii sunt implicați în luarea deciziilor referitoare la viitorul
școlii.
˅Opiniile și sugestiile lor sunt luate în considerare, primesc feedback
și li se acordă responsabilități, de exemplu, managementul financiar al unui
proiect care se derulează în școală. Iau parte la programe de mentorat, acțiuni
de caritate, parteneriate locale și internationale.
(sursa: Management educațional, capitolul 1 - scris de Anca Tîrcă, MECTS, 2011)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu