vineri, 8 mai 2015

Elev generația Z

foto credits:vgreet.co.uk

Mi-am dat seama luna trecută, lucrând la firul ierbii cu profesori de liceu, că e esențial să vorbim cu ei despre elevii lor, nativii digitali sau generația Z, una complet diferită de tot ce am avut până acum în istorie și foarte îndepărtată de morala și speranțele generațiilor anterioare ( Baby boomers, X și chiar Y).

S-au născut după 1995 și au crescut cu internet, computer, telefon mobil și YouTube. Le place tehnologia și se pricep s-o folosească, au acces la informație cum n-a avut nicio altă generație înaintea lor, iar dacă vor să afle ceva, caută imediat pe internet. Sunt capabili să facă mai multe lucruri în același timp, de exemplu, să asculte muzică, să trimită un mesaj, să se uite la televizor și să fie atenți la ce spune cineva. Pentru ei, totul trebuie să se întâmple repede și cu rezultate imediate. Așteaptă feedback pe loc (like sau comentariu!!), le plac pozele și imaginile și pun preț pe părerile exprimate pe rețelele de socializare și nu neapărat pe cele validate prin fapte sau cifre. Nu e nevoie să iasă din casă pentru a ști ce se întâmplă, a cunoaște lumea și a avea prieteni, căci toate acestea sunt doar la un click distanță.

E o realitate care nu mai poate fi întoarsă din drum. Ei sunt elevii de azi din școli și licee. Dacă nu vom încerca să-i cunoaștem pe tinerii din această generație Z și să găsim cele mai bune căi pentru a-i educa, distanța dintre ei și noi se va adânci cu viteză, pe zi ce trece. S-au scris deja cărți cu acest subiect (Disrupted, Born DigitalThe App Generation etc.) se fac cercetări serioase și se scriu numeroase articole. Profesorilor li se recomandă să îi atragă și să îi motiveze pe elevii Z prin utilizarea în lecții a tehnologiilor, a imaginilor, a filmelor, a prezentărilor power point, prin încurajarea colaborării online, implicarea în proiecte de grup și transmiterea conținuturilor în calupuri mici. Pentru a face față în mod responsabil noianului de informații în care se află, elevul Z are nevoie de abilități de gândire critică, analiză, sinteză și rezolvare de probleme. El trebuie învățat că o sarcină complexă necesită atenție, concentrare și efort susținut. Și, foarte important, e recomandat să petreacă mai mult timp afară, în natură și să participe la lecții organizate în aer liber, la excursii tematice sau călătorii.

Iată de ce, peste tot în lume, se vorbește nu de o reformă, ci de o revoluție a învățării, care are la bază ideea că școlile, așa cum arată și cum sunt organizate în prezent, nu mai corespund nevoilor de educație ale generației Z.

Și asta nu e tot, se vorbește deja de generația următoare, numită Alpha, copiii născuți după 2010, despre care se spune că ar fi (țineți-vă bine!!)” Gen Zs on Red Bull”.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu