miercuri, 3 mai 2017

Despre evaluare și examinare, la noi

Excelenta inițiativă a OECD, UNICEF  și MEN lansată astăzi propune o serie de măsuri pentru consolidarea sistemului de evaluare și examinare de la noi. Pe scurt, din rezumat:

1. Referitor la evaluarea elevilor - este dominată de examinări cu mize importante, care limitează procesul de învățare și promovează o definiție restrânsă a succesului. În România, evaluarea elevilor se caracterizează printr-un puternic accent pe testarea externă, ceea ce permite în mică măsură profesorilor să recurgă la propriul raționament profesional și să ofere feedback elevilor, aspect esențial în procesul de învățare. 

„Având în vedere consecinţele negative ale actualelor examinări naţionale asupra învăţării, motivaţiei şi evoluţiei elevilor, este importantă creşterea calităţii lor. Ca o primă prioritate, România ar trebui să îmbunătăţească calitatea şi echitatea evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a, ţinând cont de miza importantă a acesteia pentru viitorul parcurs educaţional al elevilor. Pe viitor, România ar trebui să revizuiască parcursurile şcolare şi certificarea de la nivelul învăţământului secundar, luând în considerare inclusiv 𝗽𝗼𝘀𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗲𝗹𝗶𝗺𝗶𝗻𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝗲𝘃𝗮𝗹𝘂𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝗻𝗮𝘁̧𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗹𝗮𝘀𝗮 𝗮 𝗩𝗜𝗜𝗜-𝗮.”

În acest sens, se recomandă elaborarea standardelor de evaluare și formarea profesorilor pe teme de evaluare formativă.


2. Referitor la evaluarea profesorilor – e nevoie de crearea unui cadru mai generos pentru evaluare, cu timp și proceduri pentru observații, feedback, discuții și furnizarea de sprijin pentru îmbunătățirea activității la clasă.


3. Referitor la evaluarea școlilor- e imperios necesară trecerea de la evaluarea conformității, la folosirea rezultatelor evaluării pentru realizarea de îmbunătățiri. 

 
Studiul poate fi citit aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu