luni, 5 februarie 2024

Despre corectarea digitalizată la EN


Am vorbit azi cu câțiva profesori și lucrurile, în general, au mers bine la simularea de azi pentru EN, cu excepția faptului că platforma nu a funcționat la un moment dat și copiii au așteptat ce au așteptat, după care au fost trimiși acasă (chiar nu înțeleg rostul implicării copiilor în proces, dar, în fine...). Sigur că această corectură digitalizată are avantajele ei, documente mai puține de completat, obiectivitate crescută în evaluare, calcularea automată a notei finale. Ca de obicei, școlile s-au pregătit și s-au organizat și au făcut față.

Pe de altă parte, nu știu cât de urgent necesară era corectarea digitalizată în cazul examenului de EN. Nu e OK să cheltui din buget sume mari ( by the way, ce costuri totale sunt, platformă+scannere?), când ai atâtea probleme care ard în sistem - lipsa sprijinului pentru copiii din medii defavorizate, rata crescută a abandonului școlar și de părăsire timpurie a școlii, lipsa standardelor de evaluare pe discipline, plan cadru+manuale vechi pentru liceu, rezultate slabe la PISA, directori de școli care nu au fost formați, birocratizarea excesivă a sistemului și câte altele. În plus, OECD recomanda în 2017 renunțarea la acest examen standardizat, considerat nepotrivit din cauza vârstei de 14 ani și a faptului că focalizează procesul de învățare pe pregătirea lui. Avem, prin urmare, o investiție financiară mare într-un examen cu potențial de a nu mai exista, la un moment dat.
A fost și pilotarea acestui mod nou de a face corectura, anul trecut, în Dâmbovița, ceea ce e în regulă. Aș fi vrut să citesc raportul pilotării, dar nu l-am găsit, poate că nu l-am căutat bine.
M-aș bucura ca profesorii să discute rezultatele de la simulări cu fiecare copil, cu lucrarea în față, pentru a identifica lipsurile în învățare și a lua măsuri de ameliorare. Altfel, simulările nu au niciun rost.

L.E. Și, vă rog, să nu mai spuneți evaluare digitalizată, care este altceva decât corectura digitalizată. Despre asta se discută acum în multe state europene, este o temă de interes la toate nivelurile de învățământ. De exemplu, în UK, se agreează aducerea conținutului digital în evaluare prin anul 2030, probabil, prin susținerea unei părți a evaluării la examene pe devices. Sunt argumente pro pentru acest tip de evaluare - protejarea mediului înconjurător sau apropierea de mediul virtual cu care sunt obișnuite generațiile prezente, dar sunt și unele contra - riscul de a copia, inechitatea din punct de vedere tehnologic sau declinul abilităților de bază.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu