Filosofia educațională a lui Thornburg se bazează pe ideea
că un copil învață mai bine dacă este constructorul propriei sale învățări și
că rostul școlii este să îi pregătească pe elevi pentru viitor, nu pentru trecut.
Pagini
- Acasa
- Despre mine
- Publicatii
- Experienta
- Oferta de cursuri pe teme de educatie
- Cum transformi o scoala
- Vorba de educatie
- Campania „Scoli creative”
- Campania „Toata scoala citeste”
- Clase în aer liber - educație în natură
- Starea de bine in scoala
- Videos
- Fotografii - viața profesională
- Media
- Recunoastere si testimoniale
- Contact
sâmbătă, 29 iunie 2013
Clase ale viitorului – viziunea unui futurolog
În perspectiva unei schimbări majore de paradigmă
educațională impusă de progresul extrem de rapid al tehnologiilor, se vorbește
tot mai mult în ultima vreme de nevoia de a schimba fundamental mediul fizic
școlar și modul în care este structurat și amenajat spațiul unei clase. David
Thornburg, un futurolog, autor, cercetător și consultant renumit (clasat în top
ten al celor mai influenți specialiști
în tehnologiile educaționale și susținător înfocat al învățării bazate pe
proiect) a trecut deja de la vorbe la fapte prin construirea în Brazilia a unui
spațiu flexibil de învățare interactivă numit Educational Holodeck (a se vedea analogia cu camera holografică din Star Trek). Acest spațiu nu mai are
nimic în comun cu clasele tradiționale formate din șiruri de bănci orientate către o catedră, ci este o sală
aproape goală, care poate deveni orice, ca un teatru fără public cum o numește creatorul
său. În această sală de clasă fără
fereste, cu opt ecrane de proiecție care funcționează perfect și servicii
Google Earth, elevii pot "zbura" unde doresc și explora ei
înșiși conținuturi ale învățării care îi provoacă și îi stimulează, iar
profesorul trece de la rolul de lector
la cel de ghid al unei explorări.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu