Despre copiii care pun întrebări
„Am văzut o profesoară care
repeta următoarea stupiditate pe care uneori o văd și pe pereții unor școli:
«Copilul trebuie să învețe să nu vorbească neîntrebat. Copilul mic.» Vă dați seama?
Acesta este unul dintre cele mai antieducaționale principii. În Finlanda,
faptul că un copil nu pune întrebări este considerat ca o situație patologică
și sunt invitați părinții la discuție. Exact pe dos decât la noi." ( Solomon Marcus - Adevarul
din 19 oct 2012)
Despre nevoile si drepturile fundamentale ale copilului si
adolescentului
„Exceptand nevoile de
adapost, imbracaminte si hrana, copilul si adolescentul nu-si constientizeaza
nevoile, nu le pot exprima si nu pot revendica satisfacerea lor. Ca si in cazul
animalelor, adultii trebuie sa preia aceasta responsabilitate. Numai ca acest
lucru nu prea se intampla. De exemplu, o urmarire atenta a comportamentului
unui copil, de la cea mai frageda varsta, ne dezvaluie nevoia sa de a intelege
ce se intampla in jurul sau si cu sine. Toate simturile sale sunt in alerta,
curiozitatea sa nu are margini, el se afla intr-o continua dinamica, in care
jocul este expresia nevoii sale de libertate, de observare si experiment.
Intrebarea « de ce? » il obsedeaza, dar pe multi parinti si educatori ii
enerveaza. Incercari, greseli si esecuri fac parte din ceea ce este pentru el
aventura cunoasterii, dar dreptul de a gresi si de a esua chiar in mod repetat
este o componenta obligatorie a activitatii sale de explorare a mediului
ambiant, este pretul inevitabil pe care trebuie sa-l plateasca pentru a dobandi
capacitatea de a gandi cu capul sau si de a nu se pierde atunci cand se afla in
situatii inedite. " (Solomon
Marcus – text preluat de pe http://sar.org.ro/solomon-marcus-educatia-un-bolnav-cu-diagnostic-controversat/)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu