Foto Antena 3 |
Despre cum se menține pofta de viață și de muncă
Pofta mea de viaţă şi de muncă este intactă, pentru că şi
capacitatea mea de a mă mira a rămas intactă. Sigur, şi de mâncarea cea mai
bună te poţi plictisi, dacă o mănânci zilnic. Dar eu am ştiut să-mi mut centrul
de interes, de fiecare dată când am simţit că un anumit domeniu mă oboseşte, ca
apoi să revin, după o vreme, cu forţe noi. Gândiţi-vă că merg spre 88 de ani.
Am beneficiat, deci, de un timp de reflecţie foarte mare. Dacă din nu ştiu ce
motiv m-aş fi oprit la 60, vârsta la care mulţi se retrag şi se pensionează, aş
fi pierdut enorm. Abia după 60 de ani am început să câştig în viziune, în
înţelegere, să mă ridic în zbor şi să cuprind orizonturi cât mai vaste. E
nevoie de o anumită înţelepciune, care vine foarte încet. Azi am o nevoie atât
de puternică de a mă exprima, lucrurile despre care vreau să scriu sunt atât
de multe, că stau la rând în mintea mea. Mi se pare că mai am nevoie de mulţi
ani ca să spun tot ce am de spus.(Solomon
Marcus - text preluat din Formula AS, nr. 1029 din 2012)
Despre ruptura dintre speculația teoretică și practica
educațională
Un alt neajuns al cercetarii in domeniul educatiei este
incapacitatea nivelurilor superioare, de speculatii teoretico-metodologice, de
a-si exercita impactul asupra nivelurilor inferioare, de practica educationala.
Discrepanta dintre rafinamentul celor dintai si stagnarea celor din urma este
tot mai mare. Lipsesc verigile intermediare. Scenariul dominant imperativ al
interactiei catedra(profesor)-banci(elevi), persistenta unor programe si
manuale prafuite sfideaza puzderia de conferinte, mese rotunde si sesiuni de
comunicari la care se aduna « experti in educatie », expresie cu o
involuntara incarcatura ironica tot mai vizibila. Sunt vreo 60 de ani de
cand particip la astfel de manifestari, ma amuza sa intalnesc la ele oameni
tineri, care pot acorda credit unor sloganuri privind interdisciplinaritatea,
educatia computationala, legarea de practica si invatarea pe tot parcursul
vietii ; dar, de fapt, aceste sloganuri au trecut de la o generatie la
alta, de la un regim politic la altul, ramanand in mare masura fara acoperire,
daca nu chiar demagogice. (Solomon Marcus – text preluat de pe http://sar.org.ro/solomon-marcus-educatia-un-bolnav-cu-diagnostic-controversat/)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu