photo credits - SHEKnows |
Continui seria de „idei mici pentru schimbări mari” cu un tip de activitate pe care am creat-o și am introdus-o ca practică curentă atunci când, acum mai mulți ani, am inițiat un proces de transformare a unei școli tradiționale într-una inovatoare. Este vorba de întâlnirea individuală între părinți și învățătoarea/ diriginta clasei (uneori, e și copilul prezent), al cărui scop este analiza regulată a progresului făcut de copil de la o etapă la alta, pe parcursul anului școlar. Acest tip de întâlnire vine în completarea ședinței cu părinții semestriale, în care recomand să nu se discute aspecte individuale legate de copii, ci probleme de interes general pentru toată clasa.
Conceptul acestei activități, întâlnirea individuală cu părinții, așa cum l-am gândit eu, este următorul:
- activitatea are ca scop eficientizarea comunicării între părinți și școală, pentru binele copilului;
- întâlnirea se planifică de comun acord, părinte cu învățător, în funcție de disponibilitatea de timp a ambilor, conform unui grafic, de preferat, o dată pe lună pentru fiecare familie;
- întâlnirea are loc într-un spațiu prietenos din școală, unde părinții și profesorul pot vorbi în tihnă și relaxat și nu durează mult, max. 30 minute;
- în cadrul acestei întâlniri se discută aspecte care țin strict de copilul familiei respective, de dezvoltarea lui socio-emoțională, de progresul academic, de eventualele probleme pe care le are în grupul de elevi etc., elemente care nu trebuie menționate în cadrul ședinței cu toți părinții;
- se agreează niște măsuri sau obiective pentru perioada următoare, care să conducă la evoluția copilului.
- activitatea are ca scop eficientizarea comunicării între părinți și școală, pentru binele copilului;
- întâlnirea se planifică de comun acord, părinte cu învățător, în funcție de disponibilitatea de timp a ambilor, conform unui grafic, de preferat, o dată pe lună pentru fiecare familie;
- întâlnirea are loc într-un spațiu prietenos din școală, unde părinții și profesorul pot vorbi în tihnă și relaxat și nu durează mult, max. 30 minute;
- în cadrul acestei întâlniri se discută aspecte care țin strict de copilul familiei respective, de dezvoltarea lui socio-emoțională, de progresul academic, de eventualele probleme pe care le are în grupul de elevi etc., elemente care nu trebuie menționate în cadrul ședinței cu toți părinții;
- se agreează niște măsuri sau obiective pentru perioada următoare, care să conducă la evoluția copilului.
După ce ați încercat acest tip de activitate, vă recomand să faceți încă un pas înainte și să îi lăsați pe copii să își prezinte munca, să „dea raportul” în fața părinților (așa numitele student-led conferences), cu ce a mers, cu ce nu prea a funcționat atât în ceea ce privește rezultele școlare, cât și comportamentul.
Succes!😊
Succes!😊
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu